جدال مافیایی در چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای با بازی «پسرخوانده»

بازی پسرخوانده یکی دیگر از بازی‌های ایرانی موفق روی گوشی‌های هوشمند است که در مدت زمان کمی توانست مخاطب‌های زیادی به دست بیاورد. این بازی یکی از عنوان‌های جدیدی است که در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران شرکت می‌کند.

پسرخوانده، فضایی هیجان‌انگیز را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد که نتیجه آن رقابتی جذاب خواهد بود. در گفت‌وگویی با محمد زهتابی مدیر استودیوی پاییزان سازنده این بازی، درباره روند بازی و چالش‌هایی که بازیکنان در زمان بازی خواهند صحبت شده است.

کمی درباره بازی پسر خوانده صحبت کنید. چه شد که پسر خوانده ساخته شد؟

تیم پاییزان بعد از ساخت دو عنوان مگنیس و ارتش های فرازمینی تصمیم گرفت که بیشتر روی بازی‌های آنلاین تمرکز کند و همچنین عنوانی بسازد که در ایران و سایر کشورها قابل عرضه باشد. بازی پسرخوانده محصول ترکیب سه بازی گذشته تیم پاییزان است. در اصل بازی پسرخوانده سه بار از اول ساخته شد تا به این محصول رسیدیم.

در زمان ساخت بازی پسر خوانده به چه مواردی توجه کردید؟

از ابتدا موضوع داستان و روایت برای ما مهم بود، تصمیم گرفتیم برهه‌ای از تاریخ را در نظر بگیریم که بسیار خاطره‌انگیز و همچنین پر هیجان باشد. سپس تصمیم گرفتیم این تاریخ تلخ را با کمدی ترکیب کنیم و از المان‌های بومی و غیر بومی در کنار هم استفاده کنیم تا به محصولی برسیم که قابلیت انتشار بین المللی را داشته باشد. همچنین با عرضه بازی پسرخوانده قصد داشتیم که بازار ایران را که بیشتر در اختیار بازی‌های خارجی است را دگرگون کنیم. خیلی خوشحالیم که این اتفاق رخ داد و هم‌اکنون بازی پسرخوانده جزو پرفروش‌ترین بازی‌های استراتژی است و در رتبه 5 بازی‌های کافه بازار قرار دارد.

چه المان‌هایی موجب جذابیت بازی شده است؟

پسرخوانده یک بازی استراتژیک نوبتی آنلاین است. شما در این بازی کنترل قهرمان‌های یک خانواده مافیایی را به عهده دارید و میخواهید با غلبه بر حریفان‌تان کنترل شهر را در اختیار بگیرید. علاوه بر جذابیت‌های بصری و گرافیک منحصر به‌فرد خود بازی، جذابیت اصلی پسر خوانده تنوع فهرمان‌ها و قابلیت‌های آن‌ها است که استراتژی‌های متنوعی را برای بازیکن به وجود می آورد.

کمی درباره روند بازی و چالش‌هایی که بازیکنان در این عنوان در پیش خواهند داشت صحبت کنید؟

همان‌طور که گفتیم مبارزات بازی پسرخوانده نوبتی و انرژی محور یا Mana Based است؛ به این معنی که در هر نوبت از بازی مقداری انرژی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد و هر کدام از قهرمان‌ها هم 3 توانایی متفاوت دارند. استفاده از هر کدام از این توانایی‌ها مقداری انرزی مصرف می‌کند. چالش اصلی بازی استفاده درست و به موقع از توانایی شخصیت‌های تحت کنترل بازیکن است. هر یک از بازیکنان در هر مبارزه یک نوار خشم دارند که با گذشت هر نوبت این نوار پر می‌شود و زمانی که به صورت کامل پر شد توانایی ویژه شخصیت‌ها (که نقش بسزایی در مشخص کردن برنده مبارزه دارد) فعال می‌شود. استفاده درست و به موقع از توانایی ویژه چالش دیگری است که بازی پسرخوانده دارد.

استقبال از بازی پسرخوانده چقدر بود؟

تا الان بیش از یک میلیون دانلود داشتیم.

چه شد که به لیگ بازی‌های رایانه‌ای آمدید؟

با توجه به پتانسیل موجود در بازی پسرخوانده برای برگزاری یک تورنومنت حضوری و همچنین با توجه به برگزاری با کیفیت این لیگ در سال گذشته تصمیم گرفتیم شرکت کنیم.

پیش بینی می‌کنید که چه مقدار بازیکن برای شرکت در این بازی به لیگ بازی‌های رایانه‌ای بیایند؟

حدودا 500 نفر از بهترین بازیکن‌های پسرخوانده

آیا به مناسبت لیگ بازی‌های رایانه‌ای چالش‌های جدیدی پیش روی بازیکنان قرار خواهد گرفت؟

ما قصد داریم مسابقات را در مود انتخابی برگزار کنیم. تفاوت این مود با مود نرمال بازی این است که شما قهرمان‌های خود را با توجه به قهرمان‌های حریفتان انتخاب می کنید، یا حتی می‌توانید قهرمانی که ضد ترکیبی است که شما در ذهنتان دارید را حذف کنید و این موضوع خود بار استراتژی بازی را بالا می‌برد. ما در نظر داریم که هر مسابقه شامل سه مبارزه باشد و بازیکنی که دو مبارزه را می‌برد به دور بالاتر راه پیدا کند.

آیا برنامه‌ی خاصی برای لیگ بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته‌اید؟

جدا از بحث جایزه، یک سبک بازی جدید که بازی انتخابی است و فقط در دسترس بازیکن‌های سطح بالای بازی است در این تورنومنت برای همگان رونمایی می‌شود تا به هیجان این رقابت‌ها افزوده شود.

چه جوایزی برای افراد برتر این بازی در نظر گرفته شده است؟

جوایز نقدی و غیر نقدی برای برندگان و تمامی شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. سعی کردیم هر کسی که شرکت می‌کند به نحوی یادگاری از تیم سازنده داشته باشد.

برای حضور و شرکت در رقابت‌های چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران می‌توانید به صفحه https://evand.com/events/igl2018 مراجعه کنید.