دومین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال بین‌المللی خواهد بود

صبح روز یکشنبه هفدهم تیرماه تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه صدا و سیما امضا شد؛ براساس این تفاهم‌نامه دومین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال که سال گذشته در سطح ملی برگزار شده بود، هشتم و نهم آذرماه امسال به شکل بین‌المللی با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه صدا و سیما در این دانشگاه برگزار خواهد شد. همچنین در این رویداد شاهد رونمایی از پوستر کنفرانس بودیم. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره کنفرانس بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال می‌توانید به سایت این رویداد مراجعه کنید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نشست خبری در محیط دانشگاه صدا و سیما و با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید محمدعلی سیدحسینی معاون پژوهش بنیاد، شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما، داوود نعمتی انارکی معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صدا و سیما، علی رجب زاده طهماسبی سرپرست اداره کل پژوهش دانشگاه صدا و سیما  و تنی چند از مقامات و مسئولان دیگر دو سازمان برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آغاز این نشست، کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال را معتبرترین کنفرانس در این حوزه عنوان کرد. به گفته کریمی قدوسی دانشگاه  اهمیت ویژه‌ای برای بنیاد دارد به این دلیل که کار اصلی بازی‌سازان و پژوهشگران این حوزه از محیط دانشگاه آغاز می‌شود؛ به همین دلیل بنیاد تلاش می‌کند هر ساله کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال را در یک دانشگاه معتبر سطح کشور برگزار کند.

حسن کریمی قدوسی اهداف برگزاری این کنفرانس را تقویت مبانی نظری و برقراری پیوند قوی‌تر میان صنعت و دانشگاه دانست. وی افزود: «بازی‌های جدی» یکی از حوزه‌های مهمی هستند که می‌توانند در راستای این اهداف عمل کنند و به همین دلیل در کنفرانس امسال هم شاهد اهدای جایزه بازی‌های جدی خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد ملی ‌بازی‌های رایانه‌ای در پایان سخنان خود به امکان همکاری‌های آتی با دانشگاه صدا و سیما و برقراری رشته‌ بازی‌سازی در این دانشگاه اشاره کرد.

در ادامه نشست خبری صبح روز یکشنبه، شاهد سخنان شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما در زمینه این تفاهم‌نامه بودیم. اسفندیاری از همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری کنفرانس بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال در دانشگاه صدا و سیما ابراز خرسندی کرد و افزود چنین تلاش‌هایی می‌توانند موجب تقویت علوم بین‌رشته‌ای شوند که خلا آن‎ها را در فضای علمی کشور به شدت حس می‌کنیم. به گفته رییس دانشگاه صدا و سیما یکی از اهداف اصلی این دانشگاه برداشتن گام‌هایی جدی برای آموزش رشته‌هایی چون انیمیشن بازی‌های رایانه‌ای و جلوه‌های ویژه است.

اسفندیاری تاکید کرد: صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری جدی است. باید از طریق اساتید جوان و حتی تجدید نظر در برخی از مبانی نظام وزارت علوم، دانش روز حوزه بازی‌سازی را به دانشگاه آورد و امکان رشد این حوزه را فراهم کرد.

سید محمدعلی سیدحسینی معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال  یکی دیگر از سخنرانان این نشست خبری بود. سیدحسینی دانشگاه صدا و سیما را دانشگاهی با سابقه بسیار طولانی در حوزه رسانه دانست و با تاکید بر وجه رسانه‌ای بازی‌ها برگزاری کنفرانس در این دانشگاه را اتفاق بسیار مثبتی ارزیابی کرد.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چهار هدف اصلی را برای کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال ذکر کرد. به گفته او وسعت‌بخشیدن به دامنه پژوهشی این حوزه‌ی میان رشته‌ای، عمق بخشیدن به پژوهش‌ها و هدایت کردن آن‌ها از طریق امتیازدهی و داوری جدی، شبکه‌سازی میان پژوهشگرانی که در نقاط مختلف ایران به کار در این حوزه مشغولند و بحث کاربردی‌سازی پژوهش‌ها و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را چهار هدف مهم و تاثیرگذار این کنفرانس دانست.

سیدحسینی گفت: دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال هشتم و نهم آذرماه برگزار خواهد شد و اصل مقالات نیز باید تا بیستم مهرماه ارسال شوند. وی افزود: امسال شاهد حضور اساتید و سخنران‌های کلیدی و معتبر بین‌المللی در این کنفرانس خواهیم بود.

در پایان نشست خبری امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه صدا و سیما، علی رجب زاده طهماسبی سرپرست اداره کل پژوهش دانشگاه صدا و سیما نیز در قالب یک سخنرانی کوتاه به تلاش دانشگاه برای همکاری ویژه با این کنفرانس در زمینه داوری، گرید و سایر وجوه تضمین‌کننده اعتبار پژوهشی کنفرانس پرداخت.