عزم مجلس برای رفع موانع حوزه بازی‌های رایانه‌ای

احمد مازنی نماینده مردم تهران و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تلاش مجلس برای رفع چالش‌های موجود در صنعت بازی‌های رایانه‌ای خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مازنی گفت: صنعت بازی نوعی از سرگرمی است که اقتصاد، آموزش و فرهنگ را در خود شامل می‌شود و هم اکنون به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شده است. به لحاظ فرهنگی و آموزشی نیز هر جامعه‌ای می‌تواند فرهنگ عمومی و ملی و حتی روابط بین‌الملل خود را از طریق بازی‌های کامپیوتری تعریف کند. اگر برای سرگرمی و نشاط مردم اهمیت قائل شویم، صنعت بازی‌های رایانه‌ای یکی از فرصت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم.

نماینده مردم تهران برگزاری دومین دوره از همایش بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای را حرکت مفید و ارزشمندی خواند و اظهار داشت که چنین رویدادی به اطلاع‌رسانی وسیع‌تری نیاز دارد.

وی افزود: برگزاری این رخداد در مرکز همایش‌های صدا و سیما باید به عنوان فرصتی برای معرفی این همایش در رسانه ملی و آشنایی هرچه بیشتر دولت، نمایندگان مجلس، مقامات ارشد کشور و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با ظرفیت‌های موجود در این حوزه تلقی شود.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نقش نمایندگان ملت در پیشبرد صنعت بومی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برخلاف باور عموم، کمیسیون فرهنگی مجلس رابطه‌ای با اقتصاد ندارد و بسیاری از مسائل این حوزه از جمله گردشگری، صنایع دستی و فضای مجازی با اقتصاد و کسب و کار در ارتباط است.

مازنی با اشاره به اولویت ویژه مجلس برای توسعه صنعت بازی گفت: انتظار ما از دست‌اندرکاران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مرکز ملی فضای مجازی این است که به‌طور دقیق اولویت‌های خود را برای نمایندگان تشریح کنند. امیدواریم در فرصتی که تا پایان مجلس دهم باقیست بتوانیم گامی اساسی برای رفع موانع اقتصادی و قانونی در راه توسعه این صنعت برداریم.