عدم پذیرش مجموعه‌هایی که صرفا در رویداد TGC به دنبال واردات هستند

پیرو اطلاعیه پیشین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت جلوگیری از سواستفاده از حضور ناشران خارجی در رویداد TGC، توضیحاتی تکمیلی در این زمینه جهت شفاف سازی اذهان عمومی ارائه می‌شود.

باتوجه به نام‌گذاری سال جاری به حمایت از کالای ایرانی و همچنین تاکید بر روی حمایت از تولیدکنندگان داخلی جهت صادرات محصولات بومی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای دستیابی به این اهداف رویداد آموزشی-تجاری تی‌جی‌سی را پایه‌گذاری کرده است.

در همین راستا ابلاغی از سوی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تاریخ ۲ تیر ۹۷ به مدیر پروژه رویداد تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ زده شده که در ذیل قابل مشاهده است:


بر این اساس جهت حمایت از بازی‌سازان داخلی و عدم انحراف از سیاست‌ها و اهداف اصلی این رویداد مقرر گردید با در نظر گرفتن قرار ملاقات‌های تنظیم شده بین ناشران خارجی و شرکت‌کنندگان رویداد، رویداد TGC نمی تواند پذیرای حضور افراد یا شرکت هایی که صرفا جهت انتشار بازی های خارجی برنامه ریزی کرده اند باشد.

در همین راستا بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم برگزاری، به شرکت‌هایی که صرفا جهت واردات بازی قرار ملاقات تنظیم کرده بودند طی پیامی اعلام شده که نمی‌توانند از منظر تجاری در رویداد تی‌جی‌سی حضور داشته باشند. بدیهی است تا پیش از برگزاری رویداد در صورتی که موارد مشابهی وجود داشته باشد این موضوع به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است مادامی که شرایط کشور و صنعت بازی‌سازی بومی اقتضا کند، سیاست‌های رویداد TGC صرفا بر مبنای تسهیل صادرات بازی‌های داخلی خواهد بود.