20 بازی در مراحل مختلف تولید قرار دارند

بیش از بیست بازی رایانه‌ای با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر، در مراحل مختلف تولید قرار دارند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی‌های گرشاسپ (محصول شرکت فن‌افزار شریف)، عصر پهلوانان و سیاره‌ میترا (رسانا افزار شریف)، شمشیر نادر(هنرهای پویا)، سیاره خاموش (پژوهندگان سپهر اندیشه‌ی جوان)، نبرد خیبر (ویژه‌پرداز پارس) ،داستان جنگل(ذهن زیبا) و کارگاه تیزبین (رویای سه‌بعدی پارسیان) از جمله بازی‌هایی هستند که ساخت آنها به اتمام رسیده است.

بر اساس این خبر به ‌جز بازی‌های عصر پهلوانان و شمشیر نادر که  عرضه  آنها در بازار آغاز شده اند، بازی‌های دیگری نیز بزودی روانه بازار خواهند شد.  علاوه بر این، قرار است تولید بازی‌های تمساح پوزه کوتاه (برای کودکان و محصول شرکت رویای سه‌بعدی پارسیان) و قلعه‌ بخار (شرکت سازه‌های ذهنی) نیز تا پایان سال جاری به اتمام برسند و راهی بازار شوند. 

همچنین ابتدای سال آینده نیز فصلی پربار برای بازی‌های ایرانی به شمار می رود، به‌گونه‌ای که در فروردین‌ ماه باید منتظر عرضه بازی رالی خیابانی (محصول زیبانگار آسیا) باشیم که اولین بازی مسابقه‌ای است که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آن حمایت کرده است. 

بازی بعدی بازی تاریخی میرمهنا (از شرکت اسپیریس پویانما) است که اردیبهشت‌ ماه منتشر خواهد شد. این بازی نیز داستانی تاریخی درباره سلطه استعمار در جنوب ایران دارد.  بازی صنعت نفت (رویاگران نرم ‌افزار) نیز که به مناسبت صد سالگی صنعت نفت کار تولید آن در سال گذشته آغاز شد، در اوایل سال آینده  راهی بازار خواهد شد. دزده و مرغ فلفلی (برنامه‌نویسان همراه فجر)  اولین بازی ویژه تلفن همراه ایرانی خردادماه سال آینده وارد بازار تلفن های همراه خواهد است. دو عنوان دیگر بازی نیز در تابستان سال آینده به بازار خواهند رسید که عبارتند از ایمان پولادین (سامانه‌ پیشرفته‌ توچال) وتندیس مرگ(فن آوران ساتیار رایانه).

همچنین ساخت بازی سیاوش (از شرکت سورنا پردازش آریا) که داستانی برگرفته از شاهنامه دارد نیز بهمن‌ماه 89 به‌پایان خواهد‏رسید. همچنین بازی‌های قلب سیمرغ، آدم‌ نماها، آخرین نشانه، آسمان‌دژ و چریک عناوینی هستند که مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ساخت آنها قطعی شده است که اطلاعات بیشتر در خصوص آنها متعاقباً اعلام خواهد شد. 

بنابر این گزارش تولید بازی های رایانه ای با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مقایسه با سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.