همایش توسعه بازی ها و گرافیک رایانه ای برگزار شد

هشتمین همایش تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با موضوع توسعه بازی ها و گرافیک رایانه ای با حمایت بنیاد ملی بازی رایانه ای و با هدف تعامل بازی سازان با دانشجویان و بستر سازی برای فعالیت های دانشجویان، 29 آذرماه در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل  بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،این همایش  به همت معاونت پژوهش و انجمن مهندسی رایانه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز  روز گذشته  از 9 صبح الی 14  و با حضور اساتید برجسته دانشگاه های تبریز و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برپا شد.

در این همایش حسن مهدی اصل، ناصر مرآتی، علی اکبر محمدی، پویا شاهین فر، جامی و دکتر جواد مهری درباره فرآیند تولید بازی های رایانه ای،شخصیت سازی،ساخت بازی برای گوشی های تلفن همراه و تجاری سازی و سایه ها در گرافیک کامپیوتری به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین در این همایش محمد مهدی بهفر راد معاون تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ضمن تشریح اهداف و عملکرد این بنیاد گفت:بنیاد ملی بازی های رایانه ای علی رغم تازه تاسیس بودن،خدمات بی شماری را برای صنعت بازی های رایانه ای به ارمغان آورده است و طی سال گذشته تولیدات در خور توجهی روانه بازار شده اند که با  استقبال مخاطبان داخلی و خارجی روبرو شده اند.

وی، افزایش تولیدات بومی،حمایت و هدایت جریان تولید،سرمایه گذاری و مشارکت در تولید بازی های رایانه ای،تقویت بازار مصرف داخلی،معرفی بازی های ایرانی به سایر کشورهای جهان، ارتقای سطح علمی بازی سازان ایرانی  و گسترش این صنعت جوان  در کشور را از اهداف  بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بخش تولید معرفی کرد.