برگزاری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ایلام

مسئول فناوری و اطلاعات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و اولین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان ایلام 25 تا 29 بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و به نقل از تابناک ایلام، «ابراهیم کرمی» اظهار کرد: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و اولین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان ایلام در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه بسته‌های نرم‌افزاری، نرم‌افزاری‌های تلفن همراه و کامل‌ترین مجموعه لوح فشرده ارائه می‌شود، افزود: بازی‌های رایانه‌ای، سرگرمی‌های دیجیتالی، فروش لوح فشرده، جوایز و هدایای رایگان نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.

نماینده بنیاد ملی بازهای رایانه‌ای کشور اضافه کرد: این نمایشگاه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور و مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به این‌که نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با حضور ناشران کشوری و تولیدکنندگان بازی‌ها و رسانه‌های دیجیتال کشوری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 15 تا 21 هر روز به مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد استان ایلام مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که هدف از برگزاری این نمایشگاه تقویت بخش خصوصی در تولید بازی‌های رایانه‌ای بر اساس ارزش‌های فرهنگی و بومی، یادآور شد: بسترسازی برای توسعه و تولید فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فراهم کردن شرایط برای دسترسی برای عرضه و ارزیابی رسانه‌های دیجیتال، مقابله با جنگ رسانه‌ای فرهنگ غرب و آشنایی اقشار مختلف با دستاوردهای کشور در حوزه رسانه‌های دیجیتال از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نماینده بنیاد ملی بازهای رایانه‌ای کشور، تصریح کرد: نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان در سال 90 برگزار شد که با تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های وزارت متبوع، دومین نمایشگاه نیز با حضور تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای کشور در مرکز این استان برگزار می‌شود.