همکاری فرهنگی ایران و امارات متحده عربی

با پیشنهاد بنیادملی بازی های رایانه ای معاونت سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمهوری اسلامی ایران و امارت متحده عربی برای همکاری با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونـت سینمایی، بنیاد ملی بازی هـای رایانه ای در ایام برگزاری نمایشگاه ( 2009 GAME EXPO  ) با رونمایی و معرفی نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای کشورهای اسلامی توانست توجه بسیاری از دست‌اندرکاران عرصه بازی های رایانه ای  کشورهای اسلامی را جلب کند.

«انس المدنی» مدیر این نمایشگاه در دیدار با دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن استقبال از این طرح گفت:اجرای چنین طرحی برای کشورهای اسلامی  یک ضرورت انکار ناپذیر است که می تواند به سامان دهی بازی‌های غربی منجر شود.

وی با انتقاد از تبلیغات سیاسی در بازی های رایانه ای غربی خاطرنشان کرد:متاسفانه بسیاری از  بازی های غربی نگاه تبعیض آمیزی نسبت به مسلمانان دارند و مسلمانان را تروریست و بی خرد معرفی می کنند.اجرای نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای می تواند بستر لازم را برای جلوگیری از ورود این گونه بازی ها به کشورهای مسلمان فراهم کند و امنیت و سلامت خانواده های مسلمان را در استفاده از این محصولات دو چندان کند.

این مقام مسئول همچنین با استقبال از این طرح که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای تدوین شده، ازآمادگی امارات متحده عربی برای همکاری و اجرای این طرح در سطح کشورهای اسلامی خبر داد.

وی خاطرنشـان کرد:تلاش خواهیـم کرد تا از این طـرح حمایـت ویژه رسانه ای و تبلیغـاتی داشتـه باشیم و نظام‌رده بندی سنی بازی های کشورهای اسلامی را در سطح بازار بازی های رایانه ای امارات و کشورهای عربی را راه اندازی کنیم .

یادآوری می شود  بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حضور در نمایشگاه ( GAME EXPO2009  )   و ارائه محصولات ایرانی باعث شگفتی دست اندرکاران صنعت بازی های رایانه ای ،رسانه ها و نمایندگان تجاری کشورهای منطقه شد.