استقبال وزیر فرهنگ  دبی از بازی های رایانه ای ایرانی

وزیر فرهنگ دبی در بازید از غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران از بازی های رایانه ای ایرانی دیدن کرد و پیشرفت های ایران در این عرصه را  مورد تقدیر قرار داد.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای،در این دیدار که همزمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه بازی های رایانه ای در خاورمیانه (GAME EXPO 2009) رخ داد، شیخ  ماجد بن محمد  بن رشید ال مکتوم وزیر فرهنگ دبی  با حضور در غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای  از پیشرفت های بازی سازان ایرانی ابراز خرسندی کرد.
وی همچنین در دیدار با  دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از اجرای نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای کشور های اسلامی استقبال و پیشرفت های ایران به عنوان اولین کشور مسلمان در این زمینه را ستود  و خواستار ارتباط فرهنگی دو کشور ایران و امارات  با توجه به پیشینه روابط فرهنگی در این زمینه شد.
این نمایشگاه  از 5 تا 7 آبان ماه سال جاری به میزبانی دبی برگزار می شود و یکی از مهمترین نمایشگاه های بین المللی خاور میانه محسوب می شود.
سال گذشته بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حمایت از 9 شرکت بازی ساز در این نمایشگاه حضور یافت و با ارایه بازی های ایرانی توانست جایگاه ویژه ای رادر میان کشورهای منطقه از آن خود کند.
امسال نیز در ادامه حمایت های این بنیاد از تولیدات داخلی، 12 شرکت بازی ساز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
در نمایشگاه امسال موسسات مختلفی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، موسسه رسانه و شرکت های رسانا افزار شریف، فن افزار شریف، فناوری نوآوران الکترونیک یارا، هنرهای پویا، آریا صنعت تخیل، سینادیتا، موسسه حور و توسعه گران شبیه ساز حضور داشته و نزدیک به20 بازی رایانه ای ایرانی به نمایش گذاشته می شود.