حضور بازی سازان ایرانی در  نمایشگاه بازی های رایانه ای خاورمیانه Game Expo 2009


بازی سازان ایرانی امسال در دومین دوره از نمایشگاه بازی های رایانه ای خاورمیانه Game expo2009 که در امارات متحده عربی برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد بیطرف قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت:این نمایشگاه که از 5 تا 7 آبان ماه سال جاری به میزبانی دبی برگزار می شود یکی از مهمترین نمایشگاه های بین المللی خاور میانه محسوب می شود.

وی ادامه داد:سال گذشته بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حمایت از 9 شرکت بازی ساز در این نمایشگاه حضور یافت و با ارایه بازی های ایرانی توانست جایگاه ویژه ای رادر میان کشورهای منطقه از آن خود کند.

قائم مقام بنیاد ملی بازی های ادامه داد:امسال نیز در ادامه حمایت های بنیاد از تولیدات داخلی، 12 شرکت بازی ساز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه موسسات مختلفی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، موسسه رسانه و شرکت های رسانا افزار شریف، فن افزار شریف، فناوری نوآوران الکترونیک یارا، هنرهای پویا، آریا صنعت تخیل، سینادیتا، موسسه حور و توسعه گران شبیه ساز حضور داشته و نزدیک به20 بازی رایانه ای ایرانی به نمایش گذاشته می شود.

وی همچنین گفت:سال قبل در این نمایشگاه، ایران ایده طراحی نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای کشورهای اسلامی را مطرح کرد که مورد استقبال گسترده کشورهای مسلمان قرار گرفت.امسال با توجه به اجرایی شدن فعالیت های سازمان رده بندی سنی بازی های رایانه ایESRA،قصد داریم جزئیات بیشتر این طرح را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده و نشان های نظام رده بندی را به نمایش گذاریم و امیدواریم با اجرای این طرح کشورهای اسلامی بتوانند به شکل هماهنگ از ظرفیت های این نظام رده بندی که ایران آن را طراحی کرده است، بهره مند شوند.

بیطرف یکی دیگر از برنامه های ایران در این نمایشگاه را سخنرانی دکتربهروز مینایی مدیرعامل بنیاد و یکی از تولیدکنندگان با موضوع " بازار مصرف و توانمندی ایران در تولید بازی های رایانه ای" برشمرد.

چندی پیش با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای 5 شرکت بازی سازان ایرانی در نمایشگاه Gamescom2009 آلمان توانسنتند در میان 31 کشور جهان توجه رسانه های غربی را جلب کرده و درخشش محصولات ایرانی را به نمایش بگذارند.