قائم مقام بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای: اجرای کپی رایت نقش مهمی در سامان دهی بازار مصرف دارد

اجرای قانون کپی رایت نقش بسیار مهمی در سامان‏دهی بازار مصرف بازی‏های رایانه‏ای دارد و فقدان آن به تولیدکنندگان داخلی صدمه زیادی زده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین‏الملل بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای، محمد بیطرف قائم مقام بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه به دلیل نبود قانون کپی رایت محصولات خارجی بسیار ارزان وارد کشور شده و در بازار مصرفی ارائه می شوند، در حالی که همین محصولات در کشورهای دیگر با قیمت بالایی عرضه می شوند.

وی افزود: چنانچه این قانون در بازار داخلی اجرا شود، می توان تا حد بسیار زیادی بازار وارداتی را کنترل و تولیدات داخلی را تقویت کرد.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای ادامه داد: بدون تردید کپی رایت می‏تواند باعث رشد و ارتقاء تولیدکنندات داخلی و ثبات بازار مصرف شود.

رئیس نمایشگاه بازیهای سرزمین من درباره این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال که برای اولین بار بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای آن را افتتاح کرده، بیش از 14 شرکت داخلی و بزرگ از تولیدکنندهای بازی‏های رایانه‏ای در فضایی نزدیک به 1600 متر محصولات خود را عرضه می کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه همچنین 27 بازی از تولیدات داخلی جهت نمایش و فروش عرضه شده است. همچنین غرفه بازی‏های رایانه‏ای با استفاده از کاربر، غرفه بازیهای کنسولی، غرفه کاریکاتور و نمایشگاه کتاب و غرفه نشریات تخصصی بازی‏های رایانه‏ای از بخش‏های دیگر این نمایشگاه است.

نمایشگاه تخصصی بازی‏های رایانه‏ای با عنوان بازی‏های سرزمین من، در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره فیلم‏های کودکان و نوجوانان همدان آغاز به کار کرده است.