سیروس تسلیمی: ساختار بازی ملی با تعامل سینماگران شکل می گیرد

"سیروس تسلیمی" تهیه کننده سینما معتقد است سینما در کنار بازی های رایانه ای نقاط مشترک بسیاری برای تولید و ارایه آثار در جهت جذب مخاطب دارند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این تهیه کننده سینما یادآورشد:صنعت بازی به رغم پیشرفت های شگرف و مخاطبان انبوه در جهان در ایران نوپا بوده و نیازمند سرمایه گذاری کلان است.

تسلیمی با اشاره به ارتباط نزدیک حوزه بازی های رایانه ای و سینما ، گفت: حوزه بازی نیازمند سرمایه گذاری های گسترده ای است تا به سطح کیفی قابل قبولی برسد چرا که در کشورچند سالی است که به این مقوله توجه جدی نشان داده شده است و از این طریق است که می توان در عرصه بازهای رایانه ای همچون سینما صاحب جایگاه در جهان شد .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حمایت از تولیدات ملی و معرفی این عرصه به جامعه، تصریح کرد: باید حوزه سینما و بازی رایانه ای با همیاری و همکاری بتوانند و با بهره گیری مناسب از موضوع های بکر در کنار یکدیگر برای رشد این صنعت تلاش کنند.

فیلمنامه نویس فیلم "پاتو زمین نذار" به شباهت های عرصه بازی های رایانه ای و سینما پرداخت و گفت: شباهت بخش های یاد شده در استفاده از دکوپاژو بازی با تصویر و عکس است که کارگردان می تواند با استفاده از این فناوری ، صحنه های جذاب و هیجان انگیزی را خلق کند .

تسلیمی تاکید کرد: شباهت دیگرسینما و بازی رایانه ای در القاءکنندگی تصویر برای مخاطب است با این تفاوت که در سینما انسان زنده این تصویر را ایجاد می کند اما در بازی رایانه ای تصویر نقاشی جایگزین آن می شود.

تهیه کننده فیلم "عشق شیشه ای" ، ادامه داد : با پیشرفت فناوری و حضور صنعت رایانه در سراسر جهان شاهد آن هستیم که به زودی بازی ها نیز در سینما خلاصه به عکس از بازیگران نمی شود و به صورت سه بعدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و تصویر به جای بازیگر نقش ایجاد می کند.

وی گفت: با این شیوه یک بازیگر سوپر استار می تواند همزمان در چندین فیلم ایفای نقش کند و مطمئنا سینمای ایران نیزبا پیشرفت تکنولوژی در آینده نزدیک به این شیوه دسترسی پیدا می کند .

تسلیمی با بیان اینکه ظرفیت مناسبی برای تعامل جدی میان سینماگران در بخش های مختلف اعم از کارگردانی و فیلمنامه نویسی در عرصه بازی رایانه ای وجود دارد، افزود: با به وجود آمدن فضای مناسب می توان امید داشت که ساختار بازی ملی شکل مناسبی به خود گیرد و سینماگران نیز بتوانند همراه سازندگان بازی آثاری با مضامین ایرانی-اسلامی تولید کنند.