پوراحمد: بازی رایانه ای از شاخه‌های پرمخاطب سینماست
«کیومرث پوراحمد» گفت: بازی رایانه‌ای از زیرشاخه‌های جدید هنر - صنعت سینماست که مخاطبان انبوهی در جهان دارد.به گزارش معاونت اطلاع رسانی و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معاونت سینمایی، ‌کیومرث پوراحمد کارگردان «خواهران غریب» و «قصه‌های مجید» افزود: کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی بازی‌های رایانه‌ای، در محیط بازی در میان نقش کارگردان و بازیگردان قرار دارند.
وی با اشاره به اعمال رده‌بندی سنی در عرصه بازی‌های رایانه‌ای در کشور، افزود: پیشتر نگرانی‌هایی بابت وجود بازی‌های مختلف رایانه‌ای برای کودکان وجود داشت اما انجام تفکیک سنی در عرضه و رایانه‌ای بازی‌ در مراکز فروش از دامه این دغدغه کاست.
پوراحمد با تقدیر از برنامه‌های حمایتی - نظارتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در عرصه تولید و عرصه بازی و دقت در اجرای طرح رده‌بندی سنی، جمع‌آوری بازیهای مخرب را ضروری دانست.
این کارگردان در ادامه با بیان این که در انجام بازی‌های رایانه‌ای، انگیزه برای کارگروهی و با همذات پنداری در کودکان تقویت می‌شود، افزود: در بازی‌های که برگرفته از داستان‌های کهن و اصیل ایرانی و با الگوبرداری از قهرمان‌هایی چون رستم و پوریای ولی هستند؛ به طور غیر مستقیم آموزش تاریخی - فرهنگی به کودکان داده می‌شود.
پوراحمد تصریح کرد: قوه تخیل و تجسم بچه‌‌های با بازی رایانه‌ای بالا می‌رود و به درست اندیشی و تصمیم‌گیری در موقعیت‌های حساس و فوری در کودکان کمک می‌کند.
وی یادآور شد: که کودکان با شخصیت‌ها در فیلم‌ها و کارتون‌ها آشنا می‌شوند و در برخی موارد دوست دارند؛ قهرمان قصه کار دیگری انجام دهد یا در موقعیت دیگری باشد که بازی رایانه‌ای به او امکان بودن در این موقعیت‌ها را می‌دهد، در واقع به نوعی بازیگردانی شرایط از پیش تعیین شده است.
این کارگردان گنجاندن بخش بازی‌های رایانه‌ای در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را به دلیل نزدیکی این عرصه با سینما عنوان کرد و گفت: ساختار بازی رایانه‌ای همچون فیلم دارای فیلمنامه؛‌ طراحی و سایر مسایل فنی است و این حکایت از نزدیکی و در کنار هم قرار گرفتن سینما و بازی رایانه‌ای دارد. فعالان عرصه بازیهای رایانه‌ای امسال برای نخستین بار در قالب برنامه کارگاهی - نمایشگاهی در بخش جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همدان که از 11 تا 15 مرداد برپا می‌شود، حضور دارد.