تولیدات عرصه گیم کشور در نمایشگاه ها فرصت عرضه می یابد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصت مناسبی برای معرفی تولیدات داخلی است گفت: در این رویدادهای فرهنگی مهارت متخصصان و طراحان عرصه یاد شده به وسیله کشورهای مختلف ارزیابی شده  و نبوغ جوانان ایرانی اثبات می شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای «جمشید جعفرپور» افزود: دربیشتر موارد برای اثر گذاشتن بر افکار عمومی به خصوص جوانان از ابزار غیرمستقیم استفاده می شود و مخاطب بدون آنکه متوجه شود این تاثیر را ناخواسته می پذیرد.
وی به تاثیر بازی های  رایانه ای بر ذهن جوانان اشاره کرد و ادامه داد: بازی های رایانه ای که در کشورهای دیگر ساخته می شود تاثیرات منفی و مخربی را روی افکار قشر نوجوان و جوان می گذارد، برای پیشگیری از این مشکلات می بایست مخاطبان را به استفاده  از بازی ساخت داخل ترغیب کرد.
این نماینده مجلس یادآورشد: حفظ هویت فرهنگی باید در ساخت بازی های داخلی رعایت شود و با پرداختن به داستانهای اسطوره ای و فرهنگ غنی ایرانی به صورت غیر مستقیم در ذهن قشر جوانان و گروه های مخاطب تاثیر گذاشت.
جعفرپور درخصوص انتظارات مخاطبان از بازی های رایانه ای ساخت داخل گفت: با وجود پیشرفت های چشمگیری که در چند سال اخیر داشتیم اما هنوز در مقایسه با تولیدات خارجی در ابتدای راه هستیم وجوانان می بایست به تولید کنندگان فرصت ارایه بازی های جذاب را بدهند و از بازی های ایرانی به نحو مطلوبی استفاده کنند.
عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه اندازی بنیاد بازی های رایانه ای مهمترین گام در عرصه بازی سازی بود و برگزاری نمایشگاه گیم می تواند تولید کنندگان داخلی را
با فعالان خارجی این عرصه آشنا و توانایی متخصصان ایرانی را به جهان نشان دهد.
سومین نمایشگاه جشنواره بازی های رایانه ای تهران  تا 26 مرداد ماه امسال در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.