بازی های رایانه ای باید در تعامل با بازار باشد

یک بازی نامه نویس گفت: تعامل بازی های رایانه ای با بازار ضروری است و پیش از آغاز تولید یک گیم باید به توزیع آن فکر کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کارگاه آموزشی بازی های رایانه ای در تعامل با بازار با حضور عمادرحمانی از بازی نامه نویسان و فعالان عرصه گیم کشور در نخستین روز از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
رحمانی در این کارگاه یادآور شد دو موضوع مهم در توزیع بازی های رایانه ای همواره باید مورد توجه قرار گیرد که این موضوعات عبارتند از مخاطب و ناشر. 
وی توضیح داد که توجه به ناشر از این منظر ضروری است که یک بازی های رایانه ای در گام نخست باید ناشر را راضی کند. این بازی نامه نویس تاکید کرد ایجاد تعادل در تولید و عرضه بازی های رایانه ای امری ضروری است و به عبارتی هزینه تولید و توزیع یک گیم باید به اصطلاح هماهنگ و متناسب باشد. 
وی با یادآوری اینکه 20 میلیون گیمر در کشور وجود دارد گفت: در برابر  این تعداد کاربر بازی رایانه ای در جامعه کنونی، خریدار کم داریم. بین تعداد کاربران و خریداران بازی تناسب وجود ندارد.
رحمانی تاکید کرد: این مهم تنها به دلیل کپی بیش از اندازه بازی های رایانه ای نیست  بلکه جامعه بازار هم انتظاراتی دارد که شاید بازی سازان آن را تاکنون برآورده نکرده اند. وی ادامه داد : متاسفانه برنامه ریزی صحیح بین تولید بازی رایانه ای و توزیع آن وجود ندارد و برای ایجاد این تعادل نیازمند پیش بینی درست هزینه ها و استفاده از افراد متخصص در زمینه توزیع گیم هستیم. 
در ادامه این کارگاه درباره شکل گیری بستر ارتباطی، کیفیت یا کمیت حضور گیم ها، ریشه های لجام گسیختگی در بازار بازی های رایانه ای ایران، نقش تولید کننده در توازن بازار و مثلث طلایی: پول، اعتبار و بقا  بحث و گفت و گو شد.