تولید گیم باید متناسب با سلیقه و نیاز مخاطب ایرانی باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به افزایش استفاده از  بازی‌های رایانه‌ای در نسل جوان اشاره کرد و گفت: جوانان امروزه در محل زندگی فضای کافی برای بازی فیزیکی ندارند، به همین دلیل به بازی رایانه‌ای روی آوردند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام «نصرالله پژمان فر»، با بیان اینکه گیم به یک جزء مهم  در دنیای کودکان تبدیل شده است افزود: استقبال بی رویه قشر کودک و نوجوان از بازیهای وارداتی سبب شده تا  کشورهای غربی اهداف سیاسی و فرهنگی  خود رااز این طریق دنبال کنند.
وی ادامه داد: قشر جوان به عنوان بخشی از مخاطبان این تولیدات گاهی بدون هیچ مقاومتی مورد سوء استفاده فکری قرار میگیرند و  رسانه ها باید با برنامه های بلند مدت، نوجوانان وجوانان را از خطرات برخی از  بازیها آگاه کنند.
پژمان فر  توضیح داد: طراحی و نوع ساخت  بازی های خارجی بسیار با کیفیت و حرفه ای بوده در حالی که معنا و مفهوم  سیاسی و مخربی دارد .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکیدکرد: طراحان ایرانی و تولیدکنندگان باید با ساخت بازی در سطح وکیفیت تولیدات خارجی و البته با پرداختن به داستان های کهن و جذاب ایرانی تاثیرات مخرب بازی های غربی را کاهش و با گذشت زمان جای بازی های تولید غربی را در و حتی خارج از مرزهای ایران بگیرند.
پژمان فر ادامه داد:  نقطه آغاز یادگیری به دوران کودکی برمی گردد و با یک برنامه بلند مدت و فرهنگ سازی مناسب باید آموزش داد تا هر فرد از بازی مناسب گروه سنی خود استفاده کند .
وی یادآورشد: نمایشگاه بازیهای رایانه ای فرصتی مناسب برای انتقال ظرفیت های تولید کنندگان و نمایش توانایی طراحان ایرانی است؛ دانش آموزان با مراجعه به این نمایشگاه  با جدیدترین تولیدات  ایرانی آشنا خواهند شد.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای،مرداد ماه امسال برگزار می شود.