توجه به مقوله آموزشی در تولید گیم ضروری است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ساخت بازی‌های رایانه‌ای توسط جوانان ایرانی اشاره کرد و گفت: گرایش بیش از پیش نسل جوان به بازی رایانه‌ای موجب پیشرفت این هنر صنعت شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام والمسلمین «احمد سالک کاشانی» با اشاره به اینکه در چند سال اخیر قدم های خوب و مثبتی در زمینه ساخت بازی های ایرانی و متناسب با فرهنگ اسلامی در کشور بر داشته شده است افزود: با برگزاری نمایشگاه تخصصی بازی های رایانه ای به تدریج جوانان ونوجوانان به سمت استفاده از تولیدات داخلی ترغیب شدند.
وی ادامه داد: با اطلاع رسانی مناسب خطرات استفاده از بازی های غربی برای مخاطبان بازی های رایانه ای  آشکار شده، اما باید تنوع وکیفیت بازی های ساخت داخل نیز پاسخگوی نیاز جوانان باشد .
سالک کاشانی تاکید کرد: در سال های اخیر حرکت های مناسبی در زمینه پیشرفت صنعت گیم صورت گرفته اما کافی نیست، متخصصان و طراحان در ساخت بازی های رایانه ای باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند.
به عقیده این نماینده مجلس،بازی های ایرانی باید با سن مخاطب مطابقت داشته چرا که هرگروه سنی به یک درجه  و نوع خاصی بازی نیاز دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بازیهای رایانه ای نباید خسته کننده باشد گفت: بازی ها باید با محتوا، آموزنده و با کیفیت مطلوب ساخته شود، هر بازی موضوعی را به صورت مختصر  در کمترین زمان، به مخاطب نشان دهد.
سالک کاشانی یادآور شد: کشور های غربی و مدافع تروریسم با ساخت بازی های رایانه ای که اکثرا محتوای تروریستی دارد و قهرمان بازی یک آمریکایی شجاع و دلیر است، می خواهند ذهن جوانان دیگر کشورها را نسبت به مسلمانان خراب کرده و جامعه مسلمانان را خشن نشان دهند.
وی ادامه داد: می توان بازی های رایانه ای ایرانی را جایگزین این نوع بازی ها و اسطوره های ایرانی به جوانان بیش از پیش معرفی کرد.
 سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران،مرداد ماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.