بی‌توجهی خانواده‌ها به محتوای بازی‌های رایانه‌ای آسیب زاست

بازیگر فیلم« دوئل» گفت که خرید بازی‌های رایانه‌ای خارجی از سوی والدین بدون در نظر گرفتن شرایط سنی، خیانت بزرگی است. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،« سعید راد» به تنبل شدن کودکان نسل امروز اشاره کرد و افزود: اگر والدین فرزندان خود را از دوران کودکی به دل طبیعت ببرند دیگر با بازی های رایانه ای خانه نشین نخواهند شد، چرا که در جامعه امروز بازی های فیزیکی جایگزین بازی های فکری شده است.
بازیگر مجموعه در چشم باد با یادآوری اینکه می توان از بازی های متحرک رایانه ای برای رفع این خلاء استفاده کرد ادامه داد: والدین برای اینکه فرزندان خود را در خانه نگه و مانع بیرون رفتن آنها شوند متوسل به بازی های رایانه ای می شوند بدون آنکه به گروه سنی و محتوای آن توجه کنند.
راد با بیان اینکه هر  بازی جذابی، خوب نیست تاکید کرد: بازی های رایانه ای به علت جذاب و هیجانی بودن طرفداران زیادی دارد اما تنها این عوامل نمی تواند اثرات منفی آن را خنثی کند.
بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون یادآور شد: جوانان نسل امروز  از ورزش های و بازی های همگانی دور شده و تنها یک دستگاه رایانه و چند بازی نیازهایی آنها را تامین می کند.
راد یادآور شد: کشورهای غربی خود نگران تاثیرات منفی بازی های رایانه ای هستند، بنابراین باید تلاش کنیم تولیدات صنعت گیم کشور استاندارد،جذاب،آموزنده و متناسب سن مخاطب تولید و عرضه شود.
بازیگرفیلم سینمایی گیرنده  یادآور شد: نمایشگاه بازی های رایانه ای باید فرصتی برای فرهنگسازی نسل جوان برای استفاده به اندازه از بازی های رایانه ای باشد و در این رویداد فرهنگی به نسل جوان استفاده از بازی های فیزیکی نیز پیشنهاد شود.
راد به بازی های غیراستاندار خارجی اشاره کرد و گفت: بازی های رایانه ای خارجی نمونه ای از تلاش غربی ها برای آسیب زدن به افکار عمومی بوده و بازی سازان داخلی می توانند با آثار خوب خود با این آثار مقابله کنند.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.