معرفی نخستین دانشگاه بازی سازی رایانه ای خاورمیانه در نمایشگاه گیم تهران

محمد حسین رضوانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس در دوره کاردانی حرفه ای کارگردانی هنری بازی های رایانه ای به روش های اجرای نیمسالی و پودمانی به علاقه مندان معرفی می شود. 
وی هدف کلی دوره کاردانی ناپیوسته بازی‌های رایانه ای در دانشگاه جامع علمی-کاربردی را بوجود آوردن زیرساخت فنی و هنری هماهنگ که به واسطه آن، مهارت های فنی و هنری مورد نیاز برای توسعه بازی های رایانه ای ایرانی در یک «بستر مجتمع و یکپارچه» عنوان کرد.
رییس دانشگاه علمی کاربردی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: هدف از گرایش «کارگردانی هنری» و «طراحی هنری» تربیت نیروهای توانمند و ماهر به منظور طراحی فضا و مراحل بازی ها و شخصیت‌پردازی است.
رضوانی با بیان اینکه گرایش «کارگردانی هنری» به طراحی شخصیت و مدیریت هنری و گرایش «طراحی هنری» به فضاپردازی و طراحی یا خلق مرحله می‌پردازد گفت: این دوره در مدت چهار ترم تحصیلی یا شش پودمان و با ۷۲ واحد درسی ارایه می شود.
وی تاکید کرد که هنر- صنعت بازی های رایانه ای، یک ابزار راهبردی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است .
این قام مسوول در بنیادملی بازیهای رایانهای توضیح: بر اساس این ضرورت، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۴ طی رهنمودهایی خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی بر گسترش کمی و کیفی بازی های رایانه ای و استفاده از این هنر در صنعت تاکید کردند.
رییس دانشگاه علمی کاربردی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: بدنبال رهنمودهای رهبر انقلاب بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ال ۱۳۸۶ تاسیس شد.
رضوانی همچنین یادآورشد که بر اساس «سند چشم انداز بازی‏های رایانه‏ای در افق ۱۴۰۴»، ایران باید در طراحی و تولید بازی های رایانه ای،کشوری سرآمد و پیشرو باشد.
به گفته رییس دانشگاه علمی کاربردی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اکنون در این مرکز علمی ۲۸ دانشجو از نیم سال دوم تحصیلی در سال گذشته در دو رشته مشغول به تحصیل هستند.

http://irna.ir/html/1392/13920430/80744805.htm