تولیدات گیم متاثر از برخی محدودیت‌های خود ساخته است

کارگردان فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» گفت:  فیلمنامه‌های ایرانی به دلیل برخی محدودیت‌های خود ساخته گاهی به دور از جذابیت بوده و این رویکرد صنعت بازیسازی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «سیاوش اسعدی» با تاکید بر اینکه بازیهای رایانه ای  همچون گذشته طرفداران زیادی دارد افزود: تنها با اطلاع رسانی می توان بازیهای بومی را در سطح بازار فرهنگی جامعه معرفی کرد.
به عقیده وی: اینترنت و ماهواره به مرور جایگزین بازیهای رایانه خواهد شد و بازیهای اعتیاد آور که ساعتها مخاطب را پشت رایانه نگه می دارد، جایگاه خود را از دست خواهد داد.
کارگردان فیلم «حوالی اتوبان» با بیان اینکه تصویری شدن برخی داستانها  قوه تخیل را از بین می برد ادامه داد: با وجود بازیهای رایانه ای، کودکان کمتر به کتاب خوانی تمایل دارند و بازیهای محرک دیگر جایگاهی در میان کودک و نوجوان ندارد.
اسعدی گفت که: استفاده از بازیهای رایانه ای در صورتی که توسط والدین کنترل نشود،می تواند اثرات مخربی به همراه داشته باشد چرا که برخی از مخاطبان در سنین کم دسترسی به بازیهای خشن دارند .
وی به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد وگفت :برپایی این رویداد در معرفی ظرفیت صنعت گیم کشور و شناسایی گروه های هدف مخاطب تاثیر به سزایی دارد.
این فیلم ساز در خصوص همکاری کارگردانها با طراحان و تولید کنندگان بازیهای رایانه ای گفت: در فیلم تهران 1500 به کارگردانی بهرام عظیمی فیلمسازان هنر خود را به نمایش و ظرفیت هایشان خود را به مردم معرفی کردند.این اثر ظرفیت تبدیل به بازی رایانه ای را داراست.
سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.