برپایی نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اقدامی برای حمایت از تولید ملی است

نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران اشاره کرد و گفت: این رویداد در اطلاع رسانی و به نمایش گذاشتن محصولات جدید گیم کشور موثر بوده و معرفی صحیح درباره بازی های تولید داخل، سبب فرهنگسازی استفاده از تولیدات ملی در این عرصه می شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «بیژن نوباوه» با یاد آوری اینکه فرهنگسازی مهمترین امر دراستفاده مطلوب از  بازیهای رایانه ای است،افزود: قصه های دیرینه و باستانی کشور را باید طراحی و به بازی تبدیل کرد که این امر تنها با جذابیت منحصر به فرد صورت می گیرد تا بتوان با بازی های غربی در میان جوانان مبارزه کنیم.
وی ادامه داد: این امر شاید قدری زمان بر باشد اما با همت جوانان ایرانی  می توان به این هدف دست یافت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص طراحی بازی در سنین مختلف یاد آور شد: باید گیم هایی طراحی شود که در آن فرهنگ ایرانی اسلامی در رنج سنی مختلف طراحی شود که باعث خستگی در مخاطب به خصوص کودکان نشود.
نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای مبارزه با فرهنگ بیگانه باید فرهنگ خود را تقویت کرد ،گفت: برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصتی برای تقویت فرهنگ بومی اسلامی بوده و  در این رویداد می توان جوانان را با بازی های بومی و تاریخی تولید شده، آشنا کرد.
به گفته وی، می توان فرهنگ دیرینه کشورمان را احیا و با به تصویر کشیدن  خاطرات و داستان های گذشتگانمان آنها را زنده نگه داریم.
به عقیده نوباوه، معرفی فرهنگ خودی به جامعهسبب فرهنگ سازی شده و با تولیدات داخلی  به جوانان یاد آور می شویم که دارای چه فرهنگ پر افتخاری هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بازی رایانه ای سبب کاهش بزهکاری در قشر جوان میشود توضیح داد: باید مراقب بازی های تولید شده بود چرا که خشونت حاکم بر برخی از بازی ها جوانان را تحریک و آنها را به سوی اجرای تصاویر دیده شده میبرد.
نوباوه وطن ادامه داد: در صورتیکه نخبگان  فرهنگی به سمت تولید بازی های رایانه ای  کشیده نشوند می توان با استفاده از ادبیات بومی و مقالات بین بخشهای مختلف فرهنگی کشور ارتباط موثری را ایجاد کرد. 
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران،مرداد ماه امسال برگزار می شود.