سطح سلیقه و نیاز مخاطب به گیم در نمایشگاه تهران مشخص می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تمام اقشار جامعه نیاز به سرگرمی دارند گفت: بازی‌های رایانه‌ای به اندازه ای در جامعه نفوذ کرده که اکثر مردم در گروه‌های سنی مختلف از آنها استفاده می‌کنند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای«لاله افتخاری» افزود: در صورتیکه نیاز بویژه جوانان از طریق تولید و عرضه بازی های رایانه ای در داخل تامین شود،هیچ گاه آنان به تولیدات خارجی و مخرب روی نمی آورند.
وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بازیهای رایانه ای در افکار عمومی تاثیر زیادی دارد یادآورشد: در کشوری مثل ایران که قشر نوجوان باهوش  و فعالی دارد باید برای سرگرمی آنها بازیهای هیجانی طراحی شود تا بتوان اندکی از انرژی  و فکر جوان و نوجوان ایرانی را به کار انداخت و  مدیریت را در سنین پایین به وسیله یک بازی رایانه ای با کیفیت آموزش دهد.
افتخاریادامه داد: حضور خانواده ها در نمایشگاه های بازیهای رایانه ای حتی اگر برای  بازدید باشد، می تواند به یک فرهنگ تبدیل شده و به واسطه اطلاع رسانی مناسب از طریق متخصصان و طراحان بازی،  فرهنگ استفاده از  بازیهای متناسب با سن افراد را آموزش دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص طراحی بازیهای رایانه ای گفت: اگر متخصصان ایرانی  با تنوع در طراحی بازی ها بتوانند تولیدات متعدد و متناسب با سلیقه فردی افراد ارایه کنند، گرایش جوانان  به سمت بازی های خشن غربی کمتر میشود؛با تولیدات جذاب و تکنیکینیاز جوانان و گروه های سنی مختلف تامین می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تاکید کرد که: باید به طراحان و متخصصان ساخت گیم بها داده شود تا با همکاری دیگر بخشهای فرهنگی بتوانند بازیهای کاملا ایرانی متناسب با فرهنگ قومیت های مختلف کشور تولیدکنند.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران،مردادماه امسال برگزار می شود.