صادرات گیم ایرانی با سرمایه‌گذاری و حمایت از این صنعت صورت می‌گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تلاش‌های صاحبان صنعت گیم در غرب اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی در صنعت بازی های رایانه ای سرمایه گذاری گسترده ای دارند که سبب پیشرفت در این زمینه شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای «ناصر موسوی لارگانی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: غربی ها صنعت بازیسازی را در دنیا گسترش داده و با فروش بازی های رایانه ای در سطح گسترده بیشترین مخاطب را  تحت تاثیر خواسته های خود قرار داده اند.
وی ادامه داد: جوانان و تولیدکنندگان داخلی و افرادی که دستی در طراحی گیم  دارند باید با  همت مضاعف دست در دست هم داده تا برای خلق یک حماسه اقتصادی با یکدیگر همدل  شوند این تلاش اندک، قدمی  بزرگ برای رسیدن به صنعتی شدن بازی رایانه ای است.
این نماینده مجلس برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای را اقدامی در جهت تحقق حماسه اقتصادی در عرصه گیم دانست و تاکید کرد که کارکردهای اقتصادی بازی در کنار رویکرد فرهنگی کشور در عرصه بازی های رایانه ای در این رویداد محقق می شود.
موسوی لارگانی یادآورشد: بیشتر کشور های همسایه از تولیدات غربی ناراضی و از تاثیر پیام های این آثار بر افکار جوانان کشورشان بیم دارند؛ این در حالی است که ایران  با تولید گیم های سازنده و پیام آور به صورت مثبت،  می تواند  این بازار ناراضی را جذب تولیدات خودکند  تحقق این هدف نیازمند تلاش همه جانبه و حمایت مسوولین برای جذب سرمایه گذاران داخلی است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یاد آوری اینکه این صنعت نوپای گیم باید  قدرت عرضه به کشورهای دیگر  را پیدا کند گفت:برای تحقق این برنامه تنها باید از حضور نخبگان و صاحب نظران استفاده شود تا محتوای بازیهای ایرانی تغییر کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از خانواده ها شاید راغب به استفاده از بازی های رایانه ای خارجی نباشند از اینرو می توان با معرفی صحیح تولیدات داخلی بستر مناسب برای استفاده هرچه بیشتر از این نوع آثار فراهم کرد. 
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای مرداد ماه امسال برگزار می شود.