آثار سینمای کودک قابلیت تبدیل به بازی‌های رایانه‌ای دارد

کارگردان فیلم سینمایی «کتونی سفید» گفت: ظرفیت‌های سینما باید وارد عرصه گیم شود و از فیلمسازان دعوت می‌کنم با حضور در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران، با تولیدات داخلی آشنا شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «محمد ابراهیم معیری» افزود: ایران مراحل متفاوتی در زمینه های دیجیتال و فناوری گذرانده و در خصوص بازی های رایانه ای نیز این تغییرات به شکل بیشتری ظهور پیدا کرده است.

به گفته این کارگردان سینما، پیشرفت دربازی های رایانه ای به توسعه سینما در زمینه تولید آثار فانتزی و گسترش جلوه های ویژه رایانه ای کمک شایانی خواهد کرد.

کارگردان فیلم کتونی سفید با یادآوری اینکه فیلم های کودک قابلیت تبدیل به بازی های رایانه ای دارد توضیح داد:در زمان ساخت فیلم کتونی سفید داستان فیلم قابلیت تبدیل به بازی رایانه ای را داشت و هنوز هم معتقدم این اثر می تواند به یک بازی رایانه ای تبدیل شود.

معیری به اثرگذاری بازی های رایانه ای در میان کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: بازی های رایانه ای باید برای قشر کودک و نوجوان تازه و جذاب و دارای ساختارداستانی پیچیده باشد تا در مقابل بازی های خارجی بتواند رقابت کند.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای گفت: برگزاری این رویداد اقدامی قابل توجه در جهت انتقال اطلاعات جدید به کاربران و مخاطبان گیم است. 

کارگردان فیلم «گلوگاه» تاکید کرد: نمایشگاه بازی های رایانه ای همچنین می تواند از برخی موازی کاری ها در تولید گیم با مضمون یکسان جلوگیری کرده و سبب تعامل بازی سازان را فراهم کند.

معیری همچنین به نقش تربیتی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: ما به تولید و عرضه بازی هایی نیاز داریم  که برگرفته از نیاز و علاقه مخاطبان بخصوص گروه های سنی کودک و نوجوان باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که فیلمسازان با حضور در نمایشگاه بازی های رایانه ای، تعامل سازنده ای با بازی سازان برقرار کنند. 

سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای، مردادماه امسال برگزار می شود.