خانواده‌ها با دستاوردهای نوین بازی‌سازی در نمایشگاه تهران آشنا می‌شوند

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: خانواده‌ها با دستاوردهای نوین بازی‌سازی در ایران در نمایشگاه گیم تهران آشنا می‌شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، «بهروز مینایی» روز سه شنبه در نشست شورای سیاستگذاری سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،گفت: امروز تکنولوژی در تمام سطوح زندگی نفوذ کرده و بازی رایانه ای نیز به عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان طرفدار فراوانی پیدا کرده است. 

وی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان تنها متولی مدیریت این عرصه در کشور بر آن است تا با عنایت به استقبال فراوان دو دوره گذشته و بهره مندی از تجربیات حاصل شده در رویدادهای بین المللی و با هدف نمایش توانمندی های کشور،سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای را با جدیت برپا کند.
مینایی ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی از طریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان،ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و نظام ملی رده بندی سنی بازی ها،شناخت و حمایت از ظرفیت و استعدادهای موجود به همراه نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی،ایجاد فضای رقابت علمی، فرهنگی و هنری و همچنین زمینه سازی برای رشد و شکوفایی خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان ،معرفی ایران به عنوان قطب بازی سازی منطقه و توسعه همکاری های بین المللی به ویژه با کشورهای اسلامی را از اهداف نمایشگاه سوم برشمرد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای آشنایی با دستاوردها نوین بازی سازی درایران، تقدیر از توانمندی و خلاقیت هنرمندان ایرانی، نمایش و سنجش نوآوری های هنرجویان و دانش آموختگان بازی ها و سرگرمی ها را از جمله رویکرد های این جشنواره دانست.
وی در ادامه به بخش های مختلف جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره و مسابقه بازی های بزرگ،مسابقه بازی های تبلت و تلفن همراه،مسابقه بازی های برخط و مسابقه بازی های غیرجدی را از جمله بخش های اصلی این نمایشگاه برشمرد.
مینایی همچنین بخش آفرینش های دانشجویی ،بازخوانی روزهای دفاع مقدس،سبک زندگی اسلامی و ایرانی،بخش جنبی (جهان اسلام) با موضوعات قرآن و مسجد ،بیداری اسلامی و مقاومت را از بخش های جدید این دوره از جشنواره دانست.
وی بخش تولیدات با حضور شرکت های فعال تولیدکننده بازی،بخش سازمان ها ونهادها،بخش بازی سازان مستقل،بخش صنوف و بازی های رایانه ای ،فنآوری و رسانه ،دانشگاه ها و مراکز آموزشی ،کارگاه های آموزشی ،خانواده،سرگرمی،بین الملل و بخش ویژه را از دیگر بخش های نمایشگاه خواند.

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای یادآور شد:درصدد هستیم دراین دوره نمایشگاه چند غرفه با عنوان بخش کارنامه دولت دهم،درباره دستاوردهای حوزه بازی های رایانه ای را نیز در معرض دید علاقه مندان و مخاطبان در این دوره نمایشگاه قرار دهیم.

سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.