توجه به مقوله آموزش در تولید گیم اساسی است

کارشناس عرصه بازی های رایانه ای به اهمیت مقوله آموزش در حوزه گیم اشاره کرد و گفت که تولید بازی های راهبردی و استراتژیک برای آموزش توانایی های مدیریتی با اهمیت است.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به نقل از ایرنا،'امیرحسن سلام زاده' روز سه شنبه افزود: بازی هایی که برای گروه های سنی پایین مفید بوده، بازی هایی است که در آنها آموزش هایی برای آینده این نسل در نظر گرفته شده باشد. 

وی ادامه داد: باید مقوله 'آموزش' بدون اعلام رسمی اینکه بازی یاشده آموزشی است، در بازی به صورت پنهان وجود داشته باشد. 

سلام زاده از فرهنگ سازی با محور مفاهیمی از قبیل تعاون و همکاری و انتقال حرفه ای مباحث آموزشی به مخاطب به عنوان رکن اساسی در این حوزه تولیدات یادشده عنوان کرد. 

به عقیده سلام زاده، گنجاندن آموزش هایی که مثلادر یک کتابخانه می توان به گروههای مختلف سنی آموزش داد، در مضامین بازی های رایانه ای ضروری است. 

وی با یادآوری اینکه گروه سنی، شامل کودکان و نوجوانان هفت تا چهارده سال است، افزود: این گروه های سنی مورد علاقه بخش خصوصی در تولید گیم نیستند.کار کردن برای این گروه های سنی برای همه تولید کنندگان جذاب نیست. 

سرپرست واحد تولیدات رایانه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: بازی هایی که در کشور ما تولید می شود به مسایل جدی تری می پردازد و کمتر در میان تولیدات آثار اکشن دیده می شود. 

وی با تاکید بر اینکه از ابتدا نوع بازی هایی را که انتخاب کردیم بازی های سبک راهبردی و استراتژیک است،افزود: نخستین بازی استراتژیک کشور با عنوان «جزیره» را حدود سه سال پیش تولید کردیم. 

کارشناس حوزه بازی های رایانه ای ادامه داد: پس از ساخت بازی راهبردی «جزیره» بخش خصوصی علاقه مند به این موضوع شد و تولید این نوع آثار را در دستور پیگیری قرار دادند.