نسخه اندروید 4 بازی رایانه‌ای ایرانی تولید شد

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با حمایت وزارت ارشاد از سال گذشته تاکنون 4 بازی از 13 بازی تولید شده در جشنواره خلیج فارس انتخاب شده و نسخه اندروید این بازی‌ها به زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهروز مینایی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از بازی عملیات انهدام 2 با اشاره اینکه یکی از محبوب‌ترین ژانرهای بازی با همت جمعی از روحانیون جوان به سرانجام رسیده است تصریح کرد: در بازی عملیات انهدام 1 به نبرد فاو پرداخته شده بود و در این بازی حماسه فتح خرمشهر از دریچه بازی تبیین شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: بعد از اینکه در جشنواره کلن آلمان بازی آسمان دژ عنوان برترین بازی آنلاین از دیدگاه مخاطبان را کسب کرد در حال حاضر بازی رایانه‌ای دگری با موضوع امر به معروف که از تولیدات انستیتو بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است بین 130 کشور جهان رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با حمایت وزارت ارشاد از سال گذشته تاکنون 4 بازی از 13 بازی تولید شده در جشنواره خلیج فارس انتخاب شده و نسخه اندروید این بازی‌ها تولید شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

وی از ورود دو بازی فریاد آزادی و دلیران تنگستان به بازار بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: امسال در حاشیه سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای جشنواره دانشجویی نیز برگزار خواهد شد تا دانشجویان نیز در عرصه تولید و طراحی بازی‌های رایانه‌ای وارد شوند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تلاش برای ایجاد درس گیم در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: وزارت علوم و آموزش و پرورش در عرصه بازی‌های رایانه‌ای باید ورود داشته باشند.

وی ادامه داد: با عنایت شورای عالی فضای مجازی کشور تولید بازی‌های مناسب موبایل در دستور کار قرار گرفته است و باید در چنین عرصه‌هایی شاهد نقش آفرینی بیشتر طلاب و حوزویان باشیم.

مینایی با اشاره به اینکه بازی رایانه‌ای ابزار بسیار مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی است تاکید کرد: باید تلاش کنیم که بازی‌های خود را هرچه بیشتر از نظر کیفی ارتقاء داده و آن‌ها را در سطح بین‌المللی عرضه کنیم.