وزیر ارشاد خواستار سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی فرهنگی شد

قم- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه های عمرانی در بخش فرهنگ شد.

به گزارش ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از بازی رایانه ای عملیات انهدام ۲ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در جمع خبرنگاران گفت : پروژه ها باید با سرعت بیشتری پیگیری شود تا زودتر به بهره برداری رسیده و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی مجتمع ها و پروژه های عظیم فرهنگی پاسخگوی نیاز هنرمندان استان هاست بنابراین باید با جدیت بیشتری دنبال شود. 

وی ادامه داد: پروژه تالار مرکزی شهر به عنوان یکی از هشت پروژه مهر ماندگار در سطح کشور است که از لحاظ تامین بودجه و اعتبار مشکل ندارد و اعتبارات آن تامین شده است. 

حسینی در ادامه پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی شهر قم را ۷۳ درصد عنوان کرد. 

وی با اشاره به وقفه ای در روند ساخت و ساز این پروژه افزود: اکنون عملیات اجرایی آن باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و انجام شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: تولید بازی های رایانه ای با محوریت مسائل دینی و اسلامی و انقلابی از اولویت های این وزارت است. 

حسینی با اعلام اینکه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای مورد حمایت های مالی و معنوی قرار خواهند گرفت، افزود: برگزاری نمایشگاه های مختلف در این زمینه فرصت خوبی در اختیار تولیدکنندگان بازی ها قرار خواهد داد. 

وی بیان داشت: امسال نیز اعتبارات بهتری در بودجه برای این امر پیش بینی شده است تا بتوان از تولید بازی های رایانه ای با رویکرد دینی و فرهنگی حمایت بیشتری کرد. ک/۳ 

/۷۴۰۲/ ۳۸۰/