نخستین بازی رایانه ای سه بعدی دفاع مقدس در قم رونمایی شد

قم- نخستین بازی رایانه ای سه بعدی تخصصی دفاع مقدس با عنوان '‌ انهدام ۲ 'صبح روز پنجشنبه توسط سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مجموعه بازی‌های رایانه‌ای سه ‌بعدی عملیات انهدام روایتی است نو از عملیات‌ بزرگ و شگرف در لابلای ورق‌های هشت سال دفاع مقدس که در آن به مردمانی مهربان پرداخته می‌شود که کشورشان تحت تجاوز زورگویان جهان با طلایه ‌داری جنایتکار قرن یعنی صدام قرار می‌ گیرد. 

بازی رایانه ای عملیات انهدام ۲ به عملیات خرمشهر می پردازد که توسط یک تیم ۳۱ نفره توسط شرکت رسانه گستر بنیسی تولید شده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از بازی رایانه ای 'عملیات انهدام دو با بیان اینکه درکارهای فرهنگی محتوا و مضمون پایه و اساس است، گفت: کارهای فرهنگی باید با ساختاری زیبا ارائه شود تا افراد را جذب خود کند. 

سید محمد حسینی افزود: آموزه های قرآنی باید دست مایه کارهای هنری قرار گیرد و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود. 

وی با بیان اینکه در غرب هنر در خدمت سیاست است، افزود: هنر در کشور ما با تکیه بر فرهنگ اصیل و اسلامی و منطبق با فطرت بشر است. 

وی با اشاره به سرمایه گذاری غرب بر روی فرهنگ، گفت: تحریف حقایق و وارونه جلوه دادن واقعیت ها از اهداف فرهنگ غربی است که مساله اسلام هراسی نیز اکنون در قالب همین بازی ها صورت می گیرد. 

حسینی با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی و بازی های رایانه ای باید با کیفیت بالا و تولید انبوه ارائه و به سراسر دنیا صادر شود، اضافه کرد: هم اکنون نام ایران در دنیا بلند آوازه و نگاه ها به سمت ایران معطوف شده است، بنابراین باید از این زمینه فراهم شده استفاده بیشتری شود. 

وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای به سرگرمی محدود نشود و جنبه انتقال پیام نیز داشته باشد، تاکید کرد: امروز وظیفه مسوولان مربوطه در اشاعه فرهنگ اسلامی و سرمایه گذاری در این زمینه دوچندان شده است. 

وی بر تربیت نیروهای بااستعداد و متعهد در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید این افراد دانش و اطلاعات لازم را کسب کنند و از فعالان در این زمینه حمایت شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به علاقه افراد اعم از کوچک و بزرگ به بازی های رایانه ای، افزود: این علاقه خود نیاز است و باید به این نیاز بصورت احسن پاسخ داده شود و به گونه ای نباشد که مجبور به واردات بازی ها از خارج از کشور باشیم. 

وی جنبه اقتصادی بازی های رایانه ای را مورد توجه قرار داد و گفت: در این بخش باید سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد تا این بخش بتواند روی پای خود بایستد و درآمدزایی برای کشور داشته باشد. 

وی با اشاره به برخی از نکات منفی در بازی های یارانه ای، افزود: باید این نکته ها گفته شود تا روابط انسانی و خانوادگی تحت شعاع این بازی ها قرار نگیرد. 

حسینی به رونمایی از بازی رایانه ای 'عملیات انهدام دو' اشاره کرد و افزود: مضمون این بازی فتح خرمشهر است که نقطه عطفی در عملیات دفاع مقدس محسوب می شود. 

وی تاکید کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ همت کنند تا کل هشت سال افتخارآفرین جنگ تحمیلی را به نسل آینده و مردم دنیا ارائه کنند که در این هشت سال چه غربت ها و مظلومیت هایی رخ داده است. 

وی بیان کرد: این بازی دارای جذابیت های محتوایی است که هر چه به واقعیت نزدیک تر باشد اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.ک/۳ 

/۷۴۰۲/۷۴۰۴/ ۵۵۰/