بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت بالا و تولید انبوه در داخل و خارج کشور عرضه شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درکارهای فرهنگی محتوا و مضمون پایه و اساس است، گفت: کارهای فرهنگی باید با ساختاری زیبا ارایه شود تا افراد را جذب خود کند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "سید محمد حسینی" درمراسم  رونمایی از بازی رایانه ای "عملیات انهدام دو" در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: آموزه های قرآنی باید دست مایه کارهای هنری قرار گیرد و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با بیان اینکه درغرب هنر در خدمت سیاست است، افزود: هنر در کشور ما با تکیه بر فرهنگ اصیل و اسلامی و منطبق با فطرت بشر است.

حسینی به سرمایه گذاری غرب بر روی فرهنگ اشاره کرد و یادآورشد: تحریف حقایق و وارونه جلوه دادن واقعیت ها از اهداف فرهنگ غربی است که مساله اسلام هراسی نیز اکنون در قالب همین بازی ها صورت می گیرد.

وزیر ارشاد با یادآوری اینکه محصولات فرهنگی و بازی های رایانه ای باید با کیفیت بالا و تولید انبوه ارایه و به سراسر دنیا صادر شود، توضیح داد: اکنون نام ایران در دنیا بلند آوازه و نگاهها به سمت ایران معطوف شده است، بنابراین باید از این زمینه فراهم شده استفاده بیشتری شود.

حسینی با بیان اینکه بازی های رایانه ای به سرگرمی محدود نشود و جنبه انتقال پیام نیز داشته باشد، تاکید کرد: امروز وظیفه مسوولان مربوطه در اشاعه فرهنگ اسلامی و سرمایه گذاری در این زمینه دوچندان شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور بر تربیت نیروهای بااستعداد و متعهد در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید این افراد دانش و اطلاعات لازم را کسب کنند و از فعالان در این زمینه حمایت شود.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به علاقه افراد اعم از کوچک و بزرگ به بازی های رایانه ای اشاره کرد و  افزود: این علاقه خود نیاز است و باید به این نیاز بصورت احسن پاسخ داده شود و به گونه ای نباشد که مجبور به واردات بازی ها از خارج از کشور باشیم.

حسینی جنبه اقتصادی بازیهای رایانه ای را مورد توجه قرار داد و گفت: در این بخش باید سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد تا این بخش بتواند روی پای خود بایستد و درآمدزایی برای کشور داشته باشد.

وی به برخی از نکات منفی در بازی های یارانه ای اشراه کرد و افزود: باید این نکته ها گفته شود تا روابط انسانی و خانوادگی تحت شعاع این بازی ها قرار نگیرد.

حسینی به رونمایی از بازی رایانه ای "عملیات انهدام دو" اشاره کرد و افزود: مضمون این بازی فتح خرمشهر است که نقطه عطفی در عملیات دفاع مقدس محسوب می شود.

وزیرارشاد تاکید کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ همت کنند تا کل هشت سال افتخارآفرین جنگ تحمیلی را به نسل آینده و مردم دنیا ارایه کنند که در این هشت سال چه غربت ها و مظلومیت هایی رخ داده است.

حسینی ادامه داد: بازی انهدام دو دارای جذابیت های محتوایی است که هر چه به واقعیت نزدیک تر باشد اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد.

برنامه رونمایی از بازی رایانه ای انهدام 2  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در قم برگزار شد.