حذف بودجه حمایتی بازی‌های رایانه‌ای پیگیری می‌شود

گروه فضای مجازی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با تأکید بر اینکه نامه تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای به خانه ملت مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: از آنجا که بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل، می‌تواند یکی از ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی باشد، حمایت از آن باید مورد توجه مجلس و مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تولید بازی‌های رایانه‌ای اسلامی - ایرانی را مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و اظهار کرد: ما باید از همه امکانات برای مقابله با تهاجم فرهنگی که به صورت وارداتی وارد حریم زندگی می‌شود، بهره بگیریم. از جمله این امکانات، می‌توان به بازی‌های رایانه‌ای، توزیع لوح فشرده سخنرانی‌هاو نرم‌افزارها اشاره کرد.

افتخاری حذف اعتبارات بازی‌های رایانه‌ای را کاری اشتباه برشمرد و اظهار کرد: نامه‌ سرگشاده بازی‌سازان به مجلس، قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت و دستوری برای آن صادر خواهد شد.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای یکی از مهم‌ترین ابزاری است که می‌توان برای مقابله با تهاجم فرهنگی از آن استفاده کرد چرا که مورد توجه نوجوانان و جوانان است، بنابراین باید نسبت به این کالای فرهنگی توجه بسیار کرد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بتوانیم بازی‌های رایانه‌ای مجاز، مناسب، هدفمند و مطابق با آموزه‌های دینی و قرآنی را تولید کنیم چرا که اگر در این زمینه خلأیی وجود داشته باشد، کالاهای غیر مجاز، جایگزین این نوع بازی‌های رایانه‌ای خواهند شد.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبار مناسب برای تولید بازی‌های رایانه‌ای اسلامی - ایرانی امری ضروری است، البته در جریان نیستم که اعتبار این نوع بازی‌ها در لایحه آمده است یا نه. بنابراین باید اعتبار مناسبی را به حوزه بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دهیم تا شاهد تولید این نوع بازی‌ها در بازار نشر باشیم.

یادآوری می‌شود، در بخش پایانی نامه بازی‌سازان به مجلس شورای اسلامی آمده است: در نهایت ما گروهی از بازی‌سازان ایرانی از مجلس شورای اسلامی استدعا داریم تا با در نظر گرفتن این مسئله بودجه مناسب را به این بخش اختصاص داده تا حکایت ما مانند رزمندگانی نباشد که در هنگام جنگ جان بر کف آماده هرگونه از خود گذشتگی هستند، اما پشتیبانی لجستیکی نمی‌شوند؛ چرا که ما نیز با پیروی از آیین و رفتار پدران و برادران‌مان در دوران دفاع مقدس قدم در این مسیر جهادگونه گذاشته‌ایم و برای موفقیت در این راه نیاز به حمایت و پشتیبانی کامل دولت، مجلس و سایر نهادها داریم تا با یاری حق بتوانیم با تولید بازی‌های ایرانی فضای جولان را از بازی‌های خارجی که فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند، بگیریم.