برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

تهران - رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش اعلام کرد: جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش هفت اردیبهشت ماه در قالب نمایشگاه ،کارگاه و مسابقه ویژه دانش آموزان و فرهنگیان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

ˈ یوسف نوری ˈ روز دوشنبه دریک نشست خبری با بیان اینکه 10اردیبهشت مراسم پایانی این جشنواره برگزار می شود، افزود : تولید محتوای الکترونیکی ،ساخت بازیهای رایانه ای ،برنامه نویسی ،رباتیک وسازه،ایروکاپ ،طراحی تارنما و وبلاگ وهمچنین هنرهای دیجیتال از رشته های این جشنواره است.
وی با بیان اینکه جشنواره بهمن ماه گذشته کلید خورد،اظهار داشت: امسال این جشنواره در بخش های نمایشگاهی (سه محور)،کارگاهی (11 گرایش ) و مسابقه ای (هفت لیگ ) برگزار می شود.
نوری ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره دبیرکل ،شورای سیاستگذاری و 11 کمیته تخصصی و فنی ،چهار کمیته اجرایی و پشتیبانی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به ویژگی جشنواره امسال گفت: برپایی مسابقات جدید از جمله بازیهای رایانه ای وهنرهای دیجیتال وارد جشنواره شده است.
نوری افزود: در این جشنواره 72 هزار و 100 دانش آموز و فرهنگی شرکت کرده اند که از این تعداد 26 هزار فرهنگی و مابقی دانش آموز هستند.
به گفته وی ،در بخش تولید محتوای الکترونیکی حدود 31 هزار اثر ارسال شد که یکهزار و 100 مورد آن به مرحله کشوری راه یافت.
نوری افزود: از 199 نفر برگزیده در بخش های مختلف این جشنواره تجلیل می شود.
وی با بیان اینکه دربخش وبلاگ نویسی دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی و در سایر بخشها نیز دانش آموزان راهنمایی و متوسطه شرکت کرده اند، گفت:37 نفر از برگزیدگان گواهینامه و دیپلم افتخار خود را از یونسکو، 70 نفر ازوزارت صنعت ، معدن و تجارت ، 18 نفر از نهاد ریاست جمهوری و مابقی از وزیر آموزش و پرورش دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه میانگین جایزه مادی نفرات اول تا سوم این جشنواره 250 هزار تومان است ،اظهار داشت : این جشنواره با هدف تولید علم و فناوری ،تامین محتوا و فرآیندهای جریان یاد دهی و یادگیری ،استفاده از دانش آموزان و معلمان در تولید و تبدیل دانش و در دستیابی به اهداف اسناد بالا دستی است.