برگزاری سومین جشنواره گیم تهران در تابستان 92

خبرگزاری فارس : رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور از برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه گیم تهران در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بهروز مینایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: سومین جشنواره و نمایشگاه گیم تهران به عنوان ویترین سالانه توان کشور در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: در سومین جشنواره و نمایشگاه گیم تهران آخرین دستاوردهای شرکت‌های این حوزه به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

این مسئول با اشاره به استقبال یک میلیون نفری از دومین جشنواره و نمایشگاه گیم تهران در تیرماه سال جاری گفت: در این جشنواره و نمایشگاه علاوه بر حضور دانشگاه آزاد اسلامی، 9 دانشگاه دیگر نیز حضوری فعال داشتند. 

وی همچنین برگزاری نمایشگاه‌های استانی مشهد و قم در سال جاری را تحولی در صنعت بازی گیم کشور اعلام کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های استانی می‌تواند توانمندی‌های استان‌ها را در این زمینه مشخص کند.

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور همچنین به عدم برگزاری نمایشگاه استانی اهواز در اسفندماه سال جاری نیز اشاره کرد و بیان داشت: نمایشگاه استانی اهواز به جای اسفندماه جاری در اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده و پیش از آغاز دومین دوره بازی‌های رایانه‌ای با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهواز و تمامی دانشگاه‌ها و فعالان در حوزه گیم برگزار می‌شود. 

مینایی در ادامه تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور را موجب ترویج فرهنگ اسلامی اعلام کرد و افزود: بازی‌های رایانه‌ای کشور در دولت دهم 50 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تولید 10 بازی رایانه‌ای کشور در سال 88 عنوان کرد: تولید بازی‌های رایانه‌ای کشور در سال 89 به 15 بازی و در سال 90 به 22 بازی افزایش یافته است و در سال 91 نیز با وجود کمبود اعتبارات و مشکلات اقتصادی از تولید 32 بازی حمایت شده است.

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور همچنین تجاری‌سازی بازی‌های رایانه‌ای در کشور را باعث قطع وابستگی به اعتبارات نفت دانست و از صدور 4 هزار مجوز شرکت تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در دو سال گذشته خبر داد.

 مینایی همچنین خاطرنشان کرد: در سال 91 نیز افزون بر 60 مجوز شرکت تولیدکننده بازی رایانه‌ای صادر شده است.

 وی متذکر شد: پیشرفت صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور موجب افزایش توان رقابت جمهوری اسلامی در بازارهای خارجی که بخش عمده‌ای از آن را صهیونیست‌ها در اختیار دارند می‌شود. 

انتهای پیام/2406/ق30/ث3001