ساخت و تولید بازی رایانه‌ای یک گرایش کاملاً حرفه‌ای است

استاد بخش فنی انستیتو ملی بازی‌سازی با بیان اینکه ساخت و تولید بازی رایانه‌ای یک گرایش کاملا حرفه‌ای است، گفت: هدف از تربیت نیروی متخصص در عرصه گیم، ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شهاب کشاورز مهمترین راهکارهای تربیت نیروی انسانی متخصص برای حضور در صنعت گیم را در جذب  دانشجویان رشته های مرتبط با بازی های رایانه ای دانست و افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند به عنوان هدف کوتاه مدت زمینه حضور دانشجویان  فنی  در رشته نرم افزار و دانشجویان هنری در رشته های  گرافیک، تصویر سازی و نقاشی را فراهم آورد.
به عقیده وی ، ایجاد جذابیت و فراهم سازی زمینه حضور دانشجویان در عرصه گیم به عنوان گرایش هنری می تواند در جذب نیروهای انسانی متخصص مفید باشد البته اگر جذب این نیروهای هنری و فنی از دانشگاه های معتبر باشند به دلیل دارا بودن پیش زمینه مناسب به راحتی می توانند در زمینه گیم مورد آموزش قرار گیرند.
استاد بخش فنی انستیتوملی بازی سازی ،به ضرورت راه اندازی مراکز آموزشی در عرصه گیم همچون دیگر عرصه های هنری نظیر موسیقی و سینما اشاره کرد و توضیح داد: ساخت و تولید بازی رایانه ای یک گرایش کاملا حرفه ای است ، در صورتی که در مراکز سینمایی و موسیقی هدف تربیت نیروی متخصص نیست و صرفا برای پر کردن اوقات فراغت یا آموزش هنر به شکل غیر حرفه ای فعالیت می کنند.
کشاورز با بیان این که نمی توان در مراکز آموزشی گیم نیروهای انسانی را صرفا برای آموزش به شکل غیر حرفه ای تربیت کرد ،ادامه داد: هدف ما تربیت نیروی متخصص برای ورود به عرصه تولید بازی رایانه ای بوده و در این زمینه  انستیتو ملی بازی های رایانه ای و مرکز رشد توان پاسخگویی نیروهای علاقه مند را دارند.
تولیدکننده بازی رایانه ای طلای سیاه به راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی ،مرکز رشد و دانشگاه علمی کاربردی گیم اشاره کرد و گفت: انستیتو می تواند افرادی علاقه مند به گیم را که در حال تحصیل در رشته های مرتبط با بازی رایانه ای هستند مورد آموزش قرار دهد و همچنین مرکز رشد نیز به نوبه خود می تواند در کنار انستیتو مکمل نیازهای دانش آموخته های گیم باشد .