تبیین چشم انداز حمایت از صنعت گیم کشور اساسی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط روز دنیا و برنامه ریزی جدی اکثر کشورها در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، تبیین چشم انداز حمایت از صنعت گیم کشور امری اساسی است. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام و المسلمین"نصراله پژمان فر" گفت: با توجه به موفقیتی که بازی های رایانه ای در جذب مخاطبان خود در سطح جهان بدست آورده، اکنون یکی از امور ضروری در سیاست گذاری های فرهنگی هر کشور برنامه ریزی در این زمینه است.
وی ادامه داد: در همین راستا ضروری بوده که ما هم یک برنامه ریزی اصولی و منسجم در زمینه ساخت و تولید این بازی ها داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم آموزش های لازم را در زمینه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی به مخاطبان این بازی ها که بیشتر هم کودکان و نوجوانان هستند، منتقل کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری ضرورت ترسیم چشم انداز ی در عرصه گیم با محور آموزش های فرهنگی ، سبک زندگی ،مسائل دینی و ارزشی و نگاهی که به اطراف و بخصوص جامعه جهانی داریم، افزود : باید در قالب این بازی ها  به فرزندانمان، بخصوص در دورانی که دوره فرهنگ پذیری و تاثیر پذیری بالایی قرار دارند، آموزش دهیم.
پژمان فر گفت: امروز دنیا با جدیت در حال برنامه ریزی در زمینه این بازی هاست. بسیاری از مسائل امروزه از طریق آموزش های مستقیم به مخاطب ارائه نمی شود و بیشتر آموزش ها از طریق آموزش های پنهان صورت می گیرد که بازی رایانه ای هم یکی از ابزارهای مهم این شیوه است. وی توضیح داد: ما هم که صاحب یک سبک مهم و اساسی در بسیاری از زمینه ها زندگی هستیم از جمله تعاملات اجتماعی ، تعاملات اقتصادی یا همین طور در زمینه انقلاب اسلامی که یک انقلاب فکری و فرهنگی است ، دیدگاه ها و  باورهای عمیقی داریم که می تواند راه گشای بشر در خیلی از بن بست های پیش آمده امروز باشد باید بتوانیم در  قالب این بازی ها و از طریق شیوه آموزش پنهانی که از طریق این بازی ها قابل اجراست مسائل خودمان را منتقل کنیم . همچنین در مقابل هجمه گسترده ای که در مقابل باورهای دینی شده است و تخریبی که در این زمینه صورت گرفته ما باید بتوانیم این کار را در یک قالب زیبا و  جذاب و نه تنها منفعلانه بلکه بصورت فعال منتقل کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، از فعالیت های انجام شده در بنیاد ملی بازی های رایانه ای تقدیر کرد و ادامه داد: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما با توجه به حساسیتی که این مساله دارد و همچنین تهاجم فرهنگی  دشمن  باید یک مقدار واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم و کار را بسیارگسترده تر بینینم. 
وی یادآور شد که تمرکز بنیاد ملی بازی های رایانه ای باید بیشتر در حوزه سیاست گذاری در زمینه تولید بازی های رایانه ای و نظارت بر اجرایی شدن این سیاست ها باشد یعنی بنیاد باید با تمرکز هرچه بیشتر بر اصل محتوا و کار تولید از همه ظرفیت های خود در این زمینه استفاده کند و به طبع مجلس و دولت هم همه تلاششان را برای حمایت از بنیاد در انجام این وظیفه خطیر بکار خواهند گرفت.
پژمان فر یادآور شد که نگاه کلان به مسائل و تمرکز بر اصل محتوا و ساخت و تولید بازی ها،  راه استفاده از همه ظرفیت های موجود در کشور است. مجلس و دولت در ارتباط و حمایت از این بخش هیچ مضایقه ای ندارد اما این حمایت باید به صورت حمایت های سیاست گذارانه باشد یعنی این حمایت ها باید از یک سری تشکیلات سیاست گذاری و کلانی باشد که تمامی این روند را مدیریت کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ما حتی بر حمایت از بنیاد اصرار داریم و هرجا هم که کمبودی احساس می شود ما حاضریم به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی در مقابل این کمبودها از بنیاد ملی بازی های رایانه ای حمایت کرده و اصل حمایت از این مجموعه را ضروری می دانیم.