چهارمین نمایشگاه استانی گیم  اردیبهشت سال92 در اهواز برگزار می‌شود

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، چهارمین نمایشگاه استانی گیم را اردیبهشت ماه سال آینده در اهواز مرکز استان خوزستان برگزار می‌کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای،پیشتر قرار بود این نمایشگاه با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان اسفندماه برگزار شود اما برپایی آن به بهار سال آینده موکول شد.  
 این رویداد فرهنگی با هدف ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA ، نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بازی سازان استانی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور، برپا می شود.
معرفی  نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ایESRA، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بازی‌های رایانه ای، آشنایی خانواده‌ها با بازی‌های رایانه‌ای، تبیین نقش بازی‌های رایانه‌ای در آموزش و... در بخش خانواده مورد بررسی و توجه قرار خواهند گرفت.
چهارمین نمایشگاه استانی بازی‌های رایانه‌ای درقالب بخش های تولیدات، مسابقات، خانواده، بازی و سرگرمی، کارگاه های تخصصی و فناوری ها برپا می شود.
تولیدات ایرانی، تولیدات خارجی، انیمیشن و بخش فناوری ها شامل شرکت های نرم افزاری، شرکتهای سخت افزاری، تجهیزات فنی تولید و موبایل است.
بازی های شبکه ای، بازی های کنسولی، فن‌آوری‌های جدید بازی های الکترونیکی، بازی های کابینی، دنیای بدون بازی های رایانه ای و... قسمت های مختلف بخش بازی و سرگرمی را تشکیل می دهند.
برگزاری کارگاه‌های روزانه، نمایش آخرین فن‌آوری‌های مرتبط با صنعت بازی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از برنامه ها ی در نظر گرفته شده در بخش کارگاه های تخصصی است.
برگزاری مسابقات بازی های مختلف ایرانی و خارجی، برگزاری مسابقه انتخابی از میان بازدیدکنندگان واختصاص هدایا از طرف شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزارهای رایانه ای در بخش های رقابتی از برنامه های نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای خوزستان به شمار می رود.
بر این اساس، بنیاد ملی بازی های رایانه ای با توجه به قرار گیری جغرافیایی استان خوزستان و استقبال جوانان و نوجوانان این استان از بازی های رایانه ای اقدام به برگزاری چهارمین نمایشگاه استانی در اهواز می کند.
استان خوزستان در جنوب غربی ایران واقع شده و بدلیل دارا بودن منابع سرشار نفت و ظرفیت های بسیار، از موقعیت ویژه ای برخوردار است. این استان از شمال غربی با استان ایلام، از شمال با استان لرستان، از شمال شرقی و شرق با استان های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و از جنوب با خلیج فارس  همجوار بوده و از غرب با کشور عراق هم مرز است.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای پیشتر نمایشگاه های استانی گیم را در مازندران، خراسان رضوی و قم برپا کرده است.
برپایی رویدادهای یادشده با اقبال گسترده مخاطبان بوِیژه در استان های خراسان رضوی و قم روبه رو شد.