نخستین جشنواره «بازی‌‌نامه‌نویسی قرآنی» به مثابه جرقه‌ای در اذهان برای ورود حرفه‌ای است

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن، برگزاری نخستین جشنواره بازی‌‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی را جرقه‌ای در اذهان جامعه قرآنی و متخصصان ساخت بازی‌های رایانه‌ای دانست تا با جدیت بیشتر و به صورت حرفه‌ای در این حوزه وارد شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از ایکنا، محمدمهدی بحرالعلوم، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تمدید ارسال آثار به نخستین جشنواره بازی‌نامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای با مضامین قرآنی، اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش ایده‌پردازی، پیش‌نویس بازی‌نامه و نگارش بازی‌نامه کامل برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار تا 10 بهمن‌ماه تمدید شده است.

وی افزود: تاکنون استقبال شرکت‌کنندگان به بخش اول «ایده‌پردازی»، بیشتر بوده است، یکی از دلایل استقبال کمتر شرکت‌کنندگان از دو بخش دیگر، تخصصی بودن این دو بخش است. البته باید تا پایان مهلت ارسال آثار منتظر باشیم تا ببینیم ارسال آثار به چه صورت خواهد بود.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن ‌الکریم تصریح کرد: با توجه به اینکه سال اول برگزاری جشنواره را در پیش‌رو داریم، توقع‌مان‌ این نیست که در همه رشته‌ها برگزیده‌ای داشته باشیم، بلکه بستگی به نحوه استقبال و رأی هیئت داوران است.

وی بیان کرد: در نگاهی اجمالی به نظر می‌رسد، ایده‌هایی که به جشنواره رسیده است، قابلیت تبدیل به بازی‌های رایانه‌ای را خواهد داشت چرا که این ایده‌ها از سوی گروه‌های حرفه‌ای پردازش خواهد شد. آثار برگزیده نخستین جشنواره بازی‌‌نامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای با مضامین قرآنی، قابلیت تبدیل به بازی‌های رایانه‌ای را دارد و می‌توان از سوی حرفه‌ای‌های این حوزه، مورد پردازش قرار گیرد.

بحرالعلوم اظهار کرد: نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با مضامین قرآنی، جرقه و حرکت اولیه‌ای در اذهان جامعه قرآنی و کاربرانی ایجاد کرد که قصد دارند به صورت حرفه‌ای وارد این حوزه شوند.

گفتنی است، زمینه‌سازی جهت تولید بازی‌های رایانه‌ای با مضامین قرآنی و تأمین محتوای مورد نیاز، فراهم ساختن زمینه آموزش‌های غیر مستقیم قرآنی از طریق بازی‌های جذاب و سودمند رایانه‌ای و کاربردی کردن مفاهیم و آموزه‌های قرآنی از طریق بازی‌های رایانه‌ای و ترویج سبک زندگی قرآنی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

لازم بذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های ایده‌های قرآنی، پیش‌تولید بازی‌نامه و تولید کامل بازی‌نامه از طریق سایت جشنواره به نشانی www.bazinameh.ir یا به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان استاد نجات اللهی، شماره 241 ارسال کنند.