بیشتر بازی‌های آنلاین قابلیت تطبیق با معیارهای اسلامی ـ ایرانی را دارد

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی فضای مجازی از توجه این شورا به بازی‌های آنلاین خبر داد و گفت: بیشتر بازی‌های آنلاین قابلیت تطبیق با معیارهای اسلامی ـ ایرانی را دارد.

مهدی اخوان‌بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های اسلامی - ایرانی، اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در چند سال اخیر با مشکل حمایتی روبرو بودند و این مشکلات ناشی از عدم حمایت‌های دولتی بود که دولت حمایت قابل توجهی از آن‌ها انجام نداده است.

وی افزود: مدتی پیش تعداد زیادی از مدیران شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای را دور هم جمع کرده و از نزدیک درباره مشکلات‌شان صحبت کردیم و به دنبال آن بودیم که بفهمیم راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی چیست؟ و در نهایت به نتایجی رسیدیم. امیدواریم تا چند سال آینده خروجی عملی‌اش را ببینیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به حمایت از تولید بازی‌های آنلاین تصریح کرد: بازی‌های آنلاین به صورت ویژه در دستور کارمان قرار گرفته است زیرا فعالیت بازی‌های آنلاین از لحاظ کمی و کیفی در فضای مجازی ضعیف‌تر است؛ بنابراین در حوزه بازی‌های آنلاین، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و بیشتر این بازی‌ها قابلیت تطبیق با معیارهای اسلامی – ایرانی را دارد.

وی بیان کرد: جمعیت قابل توجهی از کاربران بازی‌های آنلاین بر روی سرورهای خارج از کشور کار می‌کنند. هزینه عملیاتی کردن این بازی‌ها در داخل کشور کمتر است و نیاز به زیرساخت، سرور و پهنای باند دارد. سعی می‌کنیم حتی‌المقدور زیرساخت‌ها را رایگان برای ارائه‌دهندگان بازی فراهم کنیم.