بازی‌های رایانه‌ای ایرانی باید متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی باشند

گروه فضای مجازی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید بازی‌های ایرانی ـ اسلامی گفت: بازی‌های ایرانی باید به‌گونه‌ای تولید شوند که متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی باشند تا نیازهای کاربران به‌ویژه جوانان و نوجوانان تأمین شود.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به عملکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: این بنیاد در راستای حمایت از بازی‌های خوب ایرانی تشکیل شده است و شرکت‌ها و تولیدکنندگان را نسبت به تولید بازی‌های ایرانی، اسلامی تشویق می‌کند.

وی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تمام تلاش خود را می‌کند تا تولیدکنندگان، محصولاتی را ارائه کنند که متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی باشد، به گونه‌ای که کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به بازی‌های داخلی گرایش داشته باشند و نیازهای‌شان تأمین شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بازی‌های ایرانی باید به گونه‌ای تولید شود که نیاز جوانان را برآورده کند و دیگر احتیاجی نباشد تا به بازی‌هایی مراجعه کنند که ساخته و پرداخته غرب است و آن‌ها هم غالباً در لابلای این محصولات بخواهند افکار و اندیشه‌های‌ خودر ا القاء کنند.

وی بیان کرد: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای کارهایی انجام شده است و امیدواریم سال به سال شاهد رشد و پویایی در این عرصه باشیم.