بازی‌های رایانه‌ای با موضوع سبک زندگی تولید می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تولید گیم‌هایی با موضوع سبک زندگی و صهیونیست ستیزی از سوی این بنیاد خبر داد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بهروز مینایی در نشست خبری رونمایی از بازی شتاب در شهر گفت: در چهار سال و نیم اخیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای از ساخت 100 بازی رایانه ای حمایت کرده و در سال های اخیر نیز 200 بازی رایانه ای در کل در کشور تولید شده است.
وی ادامه داد: 34 بازی رایانه ای نیز هم اکنون یا توزیع شده و یا در حال توزیع است. 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: در حال حاضر 16 بازی رایانه ای آموزشی و استراتژیک در شش ماه تا یکسال اخیر تولید شده که به توزیع نرسیده اند و ما از بخش خصوصی درخواست داریم که در این زمینه پیش قدم شوند.
به عقیده وی  30 بازی رایانه ای هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارند .
 این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای با یادآوری اینکه بنیاد از تولید بازی نامه های بومی و ارزشی حمایت می کند توضیح داد: توفیقات ما در عرصه تولید بازی های رایانه ای با همکاری جوانان حاصل شده و امروز ایران اسلامی در عرصه بازی های رایانه ای در منطقه در رتبه اول و در آسیا در رده پنجم قرار دارد. 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به لزوم حمایت از بازی های رایانه ای از سوی مسوولان اشاره کرد و گفت: بودجه این بنیاد 90 درصد در سال 91 کاهش یافته است و توقع ما این بود در سال تولید ملی، کار و حمایت از سرمایه ایرانی، بودجه برای تولیدبازی های رایانه ای ایرانی با هدف مقابله با جنگ نرم دشمن افزایش یابد. 
دکترمینایی یادآور شد: غرب امروز بازی ضد ایرانی بتلفیلد را وارد بازار کرده و سال آینده نیز سه بازی دیگر را با رویکرد ضد ایرانی به بازار خواهد فرستاد و وظیفه ما است که با تولید بازی های ایرانی، در برابر این هجمه فرهنگی مقابله کنیم. 
وی حمایت نکردن از بازی های رایانه ای را موجب تخریب ساختارهای ایجاد شده در زمینه گیم در کشور دانست و توضیح داد: باید متوجه باشیم که بازی های رایانه ای اثرگذاری بسزایی در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دارند و می توان از این ابزار برای انتقال پیام انقلاب به دیگر کشورها استفاده کرد.
 مدیرعامل بنیاد ملی بازی رایانه ای ادامه داد: کره جنوبی در مدت زمان هفت سال توانست با صرف هزینه 200 میلیون دلاری، مصرف کنندگان گیم در داخل کشورش را مجاب به استفاده از بازی های بومی کند و به حتم ما نیز می توانیم با صرف بودجه های مناسب، در مدت زمان 10 سال سطح تولیدات خود را به حدی برسانیم که گیمرها از محصولات داخلی استفاده کنند. 
مینایی به تاسیس انستیتو بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: این مرکز به منظور آموزش نیروهای انسانی آغاز به کار کرده و اکنون 250 دانش پذیر در این مرکز در حال آموزش بوده و بسیاری از این دانشجویان نیز پس از گذراندن دو ترم وارد عرصه تولید بازی های رایانه ای شده اند.
 وی تاکید کرد که آموزش نیروهای انسانی برای تولید بازی های رایانه ای با مشارکت شرکت های تولید کننده و اساتید خارجی از کشور انجام می شود.
 مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه از فعالیت 15 تیم دانشجویی در مرکز رشد بازی های رایانه ای خبر داد و یادآور شد که این تیم ها در نهایت 15 بازی رایانه ای را در سبک های مختلف تولید می کنند.
مینایی به ایجاد دو رشته کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی در زمینه بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: علاقه مندان در این رشته ها از بهمن ماه امسال در دانشگاه علمی کاربردی، آغاز به تحصیل می کنند؛ همچنین تلاش ما بر این است که دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بازی های رایانه ای را نیز با همکاری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه ها راه اندازی کنیم.
 وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه های بازی های رایانه ای در استان های کشور اشاره کرد و گفت: امسال در شهر مشهد و قم نمایشگاه بازی های رایانه ای برگزار و این رویدادهای فرهنگی با استقبال بسیار خوبی از سوی مخطبان مواجه شد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: در قم دیدارهایی با آیات اعظام همچون جوادی آملی داشتیم و در عین حال سه کارگاه آموزشی نیز برای طلاب برگزار شد.
 مینایی از برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای در اهواز خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه زمستان امسال در این شهر برگزار شود؛ همچنین شهرهای تبریز و اصفهان نیز در در آینده نزدیک میزبان بازی های رایانه ای خواهند بود.
 وی همچنین از فراخوان بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای تولید بازی های رایانه ای با موضوع سبک زندگی خبر داد و تاکید کرد که تولید بازی های ضد صهیونیستی و گیم هایی با مضمون جنگ هشت روزه در دستور کار بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار دارد. 
وی درباره برخی موازی کاری ها در زمینه بازی های رایانه ای اشاره کرد و تصریح داد: نظارت بر بازی های رایانه ای جزء وظایف اصلی بنیاد ملی بازی های رایانه ای است و در عین حال رسیدگی به وضعیت کف بازار و قاچاق بازی ها را نیز ستاد حمایت و صیانت آثار فرهنگی هنری بر عهده دارد که تعامل خوبی با آنها داریم.
 مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از راه اندازی نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای (اسرا) خبر داد و افزود: خانواده ها با رده بندی سنی بازی های رایانه می توانند بازی های مناسب را برای فرزندانشان تهیه کنند و در عین حال با راه اندازی سایت اسرا، والدین می توانند اطلاعات مورد نظر را در باره بازی های مختلف دریافت کنند.
مینایی توضیح داد: وظیفه قانونی ما از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به درستی تبیین شده و بنیاد ملی بازی های رایانه ای نماینده حاکمیت برای صدور مجوز تولید و توزیع بازی های رایانه ای است. 
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای از ساماندهی گیم نت ها از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای خبر داد و تاکید کرد که با صدور ابلاغیه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی این کار در دستور کار قرار گرفته است.
 وی همچنین تاکید کرد: با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی موازی کاری ها صحبت کردیم و با درایت دکتر حسینی مشکلات پیش آمده برطرف شد؛ به هر حال قرار نیست بخشی در بخش صدور مجوز ساخت بازی رایانه ای ورود شود هرچند که در این بخش تخلف هایی صورت گرفته است.
 مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: ما از برگزاری هر نوع مسابقه و رقابتی در عرصه بازی های رایانه ای که به ارتقاء فرهنگی کشور کمک کند استقبال می کنیم و نهادهای متقاضی می توانند مجوزهای مورد نیاز در این زمینه  از بنیاد ملی بازی های رایانه ای اخذ کنند. 
مینایی حضور نیافتن در جشنواره های خارجی را به دلیل کمبود بودجه دانست و تاکید کرد: توزیع بین المللی بسیاری از بازی های رایانه ای ما از طریق تعامل با پخش کنندگان خارجی در دیگر جشنواره های خارجی انجام شده و به عنوان نمونه بازی شبان که بازی برتر تولیدی ما در سال 91 است امروز در آمریکا و اروپا توزیع شده اما این بازی در ایران هنوز پخش نشده و امیدوارم توزیع کنندگان به پخش این بازی اهتمام داشته باشند. 
وی تاکید کرد: بازی طلای سیاه نیز در آلمان توزیع شده و از سویی بازی سیاره میترا نیز به عنوان یکی از بازی های آنلاین برتر در آلمان انتخاب شده است. 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از توزیع کنندگان داخلی درخواست کرد که هزینه بازی های خارجی را بالا برده و در توزیع بازی های داخلی اهتمام بیشتری داشته باشند. مینایی همچنین از کم توجهی سینماگران به مقوله بازی های رایانه ای انتقاد و اظهار امیدواری کرد با حضور فیلمسازان در این عرصه، موفقیت های چشمگیری حاصل شود.