نمایشگاه‌های استانی گیم عامل مهم در جذب استعدادهای جدید است

مدیر عامل شرکت آروین تک گفت: برپایی نمایشگاه‌های استانی  بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند در جذب نخبگان و استعدادهای جدید عرصه گیم مفید باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی ها رایانه ای ،حسین احمدی به برپایی نمایشگاه های استانی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود : خانوادهای ایرانی به دلیل نا آشنا بودن با محصولات ایرانی  و تنوع در عرضه بازهای متنوع رایانه ای تولیدات خارجی توان شناسایی بازی رایانه ای مناسب برای فرزندانشان را ندارند .

 وی ادامه داد:برپایی جشنواره ها ونمایشگاههای استانی عامل مهم در معرفی تولیدات داخلی برای خانواده ها و مخاطبان گیم است.

به عقیده تولید کننده بازی رایانه ای شتاب در شهر، برپایی نمایشگاههای استانی سبب ایجاد انگیزه در تولید کنندگان برای تولید و ارایه محصول در نمایشگاهها می شود. نمایشگاههای گیم عرصه ای برای ارایه بی واسطه تولیدات به مخاطبان است.

احمدی نمایشگاههای گیم را عامل مهم در جذب تولید کنندگان داخلی به بازار گیم دانست و توضیح داد:  برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی در نقاط مختلف کشور علاوه بر رشد صنعت گیم سبب اطلاع رسانی به خانواده  در زمینه محصولات گیم و شرکت های تولید کننده می شود . نمایشگاههای استانی فرهنگ سازی و قرار گرفتن تولیدات داخلی در سبد فرهنگی خانواده ها را ترویج می کند. 

مدیر عامل شرکت آروین تک ، تولید بازی رایانه ای در سطح جهانی را از شاخصه های موفقیت صنعت گیم کشور دانست و افزود:با وجود رسانه ها و افزایش رشد تحصیلات در کشور ،سطح فرهنگ و بخصوص استفاده از محصولات فرهنگی تفاوت چندانی با هم ندارند بنابر این تولید بازی رایانه ای مختص فرهنگ یک استان یا تولید بازی بومی با وجود تولیدات خارجی ،از  موفقیت کمتری برخوردار خواهد بود و بازی بومی توان  رقابت در سطح بین المللی را ندارد.

احمدی جذب نخبگان در عرصه  گیم را از مهمترین دستاوردهای  برپایی نمایشگاههای استانی عنوان کرد و گفت: نخبگان گیم در نقاط مختلف کشور وجود دارند که به واسطه  برپایی نمایشگاه گیم این امکان برای آن ها به  وجود می آید تا با حضور در این رویدادها از نزدیک با شرکت ها و بازی سازان  و نحوه فعایت آنها  آشنا شوند .

به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای،نخبگان گیم با کسب اطلاعات و شناخت بازار گیم می توانند در تولید بازی رایانه ای قدم بردارند و حضور این افراد در عرصه گیم می تواند از دستاوردهای مهم برپایی نمایشگاه های استانی گیم باشد .

نمایشگاههای استانی گیم را پیشتر بنیاد ملی بازی های رایانه ای در استان های مازندران، مشهد و قم برگزار کرده است .