والدین باید اشراف و کنترل بر روی بازی های رایانه ای فرزند خود را داشته باشند

چنان چه بازی های رایانه ای بدون اشراف و مدیریت والدین و آگاهی از محتوای درونی آنها مورد استفاده قرار گیرد موجب از بین رفتن اولویت های زندگی افراد می شود.

دکتر بهروز ضیایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های را آینه ای زندگی شهرنشینی و کبود فضای فیزیکی برای بازی و فعالیت های جسمانی کودکان را یکی از مهم ترین عوامل استفاده از بازی های رایانه ای عنوان کرد و به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، گفت: چنان چه بازی های رایانه ای بدون آگاهی از بازار عادی خریداری شود محمل های خشونت، جنگ نرم ،بد زبانی محور های ضد اخلاقی ، خشونت های سنگین و خیال پردازی را برای رده های مختلف سنی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در استفاده از بازی هایی با محتوای مثبت ومطلوب نیز چنان چه افراط و زیاده روی صورت گیرد و به نوعی از حد تعادل خارج شود اولویت های زندگی خانوادگی تحت تاثیر قرار می گیرد.

مینایی در خصوص نحوه اشراف بر بازی های رایانه ای اظهار داشت: با ایجاد بخش اِسرا بازی های خارجی و رده سنی آنها مورد رصد قرار گرفته و به خانواده ها اطلاع رسانی می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر والدین مدیریت و نظارت کافی بر روی این بازی ها نداشته باشند علاوه بر افت تحصیلی، شاهد ضرر های جسمی و خستگی افراطی و عدم تمرکز فرزند خود خواهند بود لذا توصیه می شود پایش و مدیریت مستمری بر روی انواع بازی هایی که فرزندانشان بازی می کنند داشته باشند. /ع2