نسل جدید بازیهای رایانه ای به مبارزه با بی تحرکی رفته است

نسل جدید بازی های رایانه که در حال عرضه به بازار است به نظر می رسد پاسخی بی نقص به انتقادها درباره بی تحرکی کودکان و نوجوانان ناشی از انجام این بازی ها است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛شمار زیادی از عناوین جدید بازیهای رایانه ای، کاربران را مجبور می کند برای پیشرفت در بازی از جای خود بلند شوند، تحرک داشته باشند و حتی به هوا بپرند.  
کنسول های جدید بازیهای رایانه از جمله وی یو Wii U در پایان ماه جاری میلادی عرضه می شود با این حال تاکنون جزییات زیادی از عنوان های آن اعلام نشده است اما به گفته شرکت عرضه کننده آن، حرکات بدن عنصر اصلی در اجرای این بازیها است.  
نکته جالب دیگری که در این بازی ها وجود دارد این است که این بازیها این امکان را دارد که به طور گروهی و چند نفره انجام شود و دیگر از محدودیت هایی نظیر استفاده از دسته (Joystick) خبری نیست.  

به گزارش خبرگزاری آلمان، عرضه نسل جدید این بازیها توسط شرکت های تولید بازیهای رایانه ای پس از انتقادات گسترده ای که از بی تحرکی و چاقی کودکان علاقمند به این بازیها مطرح شده بود، صورت می گیرد و با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و محدود شدن استفاده از امکانات فضای آزاد، می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای حفظ تحرک و فعالیت بدنی کودکان باشند. /ع