3 بازی‌ رایانه‌ای جدید در قم ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: سه بازی رایانه‌ای در دست ساخت مؤسسه فرهنگی فرهنگ‌پرداز تسنیم در قم در نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم برای آشنایی مخاطبان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم، موسسه فرهنگی فرهنگ‌پرداز تسنیم که توسط شرکت‌های فعال در حوزه تولید و توزیع نرم‌افزار‌های علوم اسلامی و انسانی تاسیس شده است، سه بازی در دست ساخت خود را برای آشنایی مخاطبان در نمایشگاه رایانه‌ای استان قم برای آشنایی عموم مخاطبان معرفی کرده است.

«پریسا» بازی رایانه‌ای در دست ساختی است که در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم عرضه شده است. این بازی درباره حجاب اسلامی است و هدف آن آشنا کردن دختران با آسیب‌ها و خطرات پیش روی آنها است.

بازی کننده باید در روند بازی از موانعی که پیش روی اوست و خطراتی که او را احاطه کرده بگذرد و به مقصد برسد. این بازی سعی در تشویق دختران به حفظ و رعایت پوشش اسلامی- ایرانی دارد.

بازی رایانه‌ای «رز سیاه» یکی دیگر از بازی‌های در دست ساخت است که در این نمایشگاه ارائه شده است. سبک بازی ماجراجویی است و باعث تقویت قدرت حل مسئله و همچنین کنترل ذهنی می‌شود و به لحاظ فرهنگی آشنایی بیشتر با معارف اسلامی را به دنبال دارد.

مخاطبین این بازی خانواده‌هایی هستند که ترجیح می‌دهند کودکانشان با داستان‌های قرآن بیشتر آشنا شوند.

یکی دیگر از این بازی‌ها «نخودچی و تربچه» است. سبک این بازی ماجراجویی و برگرفته از افسانه‌های کهن ایرانی است که سعی دارد با ایجاد فضایی شاد و جذاب برای کودکان و بزرگسالان ضمن روایت داستانی جذاب مفاهیم آموزشی و روان‌شناختی را مطرح کند.

استفاده از محیط‌های ایرانی، وفاداری به داستان قدیمی و خاطره‌انگیز و موزیکال بودن از ویژگی‌های بارز بازی رایانه‌ای «نخودچی و تربچه» به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ل30/د1000