نمایشگاه‌های استانی گیم بستر تولید بازی‌های بومی را فراهم می‌کند

مدیر عامل شرکت فن آوران اونیک گفت: حضور شرکت‌های بازی ساز در نمایشگاه گیم استانی این امکان را به وجود می آورد تا با سنت و ارزش‌های دیگر شهرهای استانی آشنا و راه برای تولید بازی بومی هموار شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد علی عباس پور به برپایی سومین نمایشگاه استانی گیم اشاره کرد و افزود: از دستاوردهای مهم این رویداد آشنایی خانواده ها با محتوای بازی رایانه ای است.

وی ادامه داد: مخاطبان بازی رایانه ای را عموما کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند و از سنین پایین بازی رایانه ای در زندگی روزمره آنها نقش داشته و با محتوا ی این اثر به طور کامل آشنا هستند.

مدیر عامل فن آوران اونیک با یادآوری اینکه اطلاع رسانی در زمینه بازی ریانه ای به خانواده ها لازم و ضروری است، توضیح داد: نبود اطلاعات کامل در زمینه گیم از عواملی است که سبب می شود تا خانواده ها نتوانند در عرصه گیم با فرزندانشان هم سو شوند، برپایی نمایشگاه های رایانه ای استانی در نقاط مختلف کشور این امکان را برای هر دو گروه فراهم می کند تا با دستاوردهای جدیدداخلی و خارجی صنعت گیم آشنا شوند. 

عباس پور، الگوگیری از بازی های سنتی در ساخت بازی های رایانه ای بومی مفید دانست و گفت: برپایی نمایشگاه استانی این امکان را برای بازی سازان ایجاد می کند تا از نزدیک با ارزش ها و سنت های استان های مختلف کشور آشنا و برای تولید بازی رایانه ای مورد علاقه استان های مختلف قدم بردارند.

وی همچنین گفت: عده ای به نادرست بازی رایانه ای را به عنوان وسیله سرگرمی می دانند که این تعبیر درستی از بازی رایانه ای نیست، اکثر آموزش های دریافتی نسل امروز از طریق  بازی رایانه ای است و می توان از این هنر_صنعت برای القای برنامه های آموزشی، علمی و تحصیلی استفاده کرد.

این تولید کننده بازی رایانه ای عرصه گیم را یک صنعت نوپا دانست و افزود: تا ده سال پیش کسی اطلاع دقیقی از  بازی رایانه ای در کشور نداشت و تنها با بازی های ویدیویی که برنامه نویسی ساده داشت بازی می کردند اما اکنون با پیشرفت عرصه گیم نیازمند حضور جدی بازی سازان متخصص در این عرصه هستم.

عباس پور تربیت نیروی متخصص را از ارکان مهم رشد صنعت گیم کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه حوزه گیم کشور مورد بی مهری قرار گرفته و برای تربیت نیروی متخصص نیازمند صرف بودجه برای راه اندازی رشته های دانشگاهی و آکادمیک بوده البته در این زمینه بنیاد ملی بازی های رایانه ای با راه اندازی انستیتو ملی بازی رایانه ای و رشته علمی کاربردی قدم ها ی مثبتی برداشته است.

مدیر عامل شرکت بازی سازفن آوران اونیک به رده بندی سنی بازی های رایانه ای نیز اشاره کرد و توضیح داد: از عمر رده بندی سنی بازی های رایانه ای در کشور کمتر از 4سال می گذرد و در طی این چندسال  بازی های مختلف خارجی و داخلی رده بندی سنی شده است.

وی ادامه داد: بازی رایانه ای که برای گروه سنی 15سال تولید شده نمی تواند برای گروه سنی 7سال مورد استفاده قرار گیرد چرا که اثرات مخربی را از نظر روحی، روانی و ذهنی برجا می گذارد از این رو برای پیشگیری از این مشکل  تولید کنندگان داخلی می توانند با تولید بازی رایانه ای جذاب و با محتوا برای گوه سنی کودک  مشکل نبود بازی رایانه ای کودک را  برطرف کنند.