نمایشگاه استانی قم فرصتی مناسب در تقویت محتوای تولیدات گیم است

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،  برقراری ارتباط سازنده و بهره مندی از نظرات و رهنمودهای حوزه‌های علمیه و مراجع عظام، ایجاد بستر مشارکت مستمر و موثر طلاب در جریان سازی بازی ها و تقویت محتوای ارزشی تولیدات گیم را از اهداف برگزاری نمایشگاه در قم دانست.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، دکتر بهروز مینایی در نشست خبری سومین نمایشگاه استانی بازیهای رایانه ای در قم  افزود:  شناخت ظرفیتهای این رسانه جدید و نحوه مقابله با محتوای نامناسب و پیام‌های منفی برخی از بازی‌های وارداتی موضوع مهمی بوده که باید به آن پرداخت و برای آن راهکاری ارایه کرد.
مینایی  به اهداف نمایشگاه بازی های رایانه ای استان قم اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با هدف برقراری ارتباط سازنده و بهره مندی از نظرات و رهنمودهای حوزه های علمیه و مراجع عظام، ایجاد بستر مشارکت مستمر و موثر طلاب در جریان سازی بازیها و تقویت محتوای ارزشی تولیدات ،نمایش دستاوردهای استان قم در حوزه تولید بازیهای رایانه ای، نمایش  حضور تولیدات برتر کشور و ارایه محصولات فرهنگی مناسب و فرهنگسازی و ترویج استفاده صحیح از بازی های رایانه ای است.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه نمایشگاه قم، سومین نمایشگاه استانی است که این بنیاد در نقاط مختلف کشور برگزار می کند، افزود: هدف بنیاد از برگزاری نمایشگاههای استانی جریان سازی مقوله بازیهای رایانه ای، شناسایی استعدادهای جدید ،شناخت ظرفیتهای در حوزه تولید و نیز فرهنگسازی در سراسر کشور است.
وی با اشاره به این که بازی های رایانه ای امروزه جزئی از زندگی کودکانمان شده و یک واقعیت انکار ناپذیر است، افزود: اما این سوال مهم را باید پاسخ دهیم که وظیفه ما در قبال آن چیست؟ چگونه بایدبا آن برخورد کنیم؟ آیا می دانیم فرزندانمان به چه بازیهایی علاقمندند؟ هدایت و همراهی کودکانمان در این دنیای مجازی وظیفه ماست. اگر از این وظیفه غافل شویم، دیگران این نقش را بازی می کنند.
مینایی در ادامه بر لزوم توجه به بازیهای قرآنی تاکید کرد و گفت: بازی های بیداری اسلامی و که سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآنی تولید شده باشد باید از سوی تولید کنندگان مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان این که استفاده از این رسانه و ایجاد بستری مناسب جهت انعکاس آموزه های اسلام ناب محمدی در محتوای بازی های داخلی و تبیین،تقویت وترویج مبانی فرهنگی وهویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق این صنعت بانگاه ویژه به کودکان و نوجوانان را از جمله اهداف بنیاد دانست.
مینایی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بر اساس مصوبه 584 مورخ 9/3/1385 شورایعالی انقلاب فرهنگی  با هدف برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌ها در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های رایانه‌ای تاسیس و شروع به فعالیت کرده و تاکنون با حمایت‌های صورت گرفته نقش موّثر و مفیدی در به نمایش گذاردن توانمندی‌های جوانان ایرانی در حوزه تولید و حمایت از بازی‌سازان داخلی، آشنایی خانواده‌ها با فرهنگ استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و کشف استعدادهای نو ظهور داشته است.
این مقام مسوول به اهداف برگزاری نمایشگاه استانی قم اشاره کرد و افزود: برقراری ارتباط سازنده و بهره مندی از نظرات و رهنمودهای حوزه های علمیه و مراجع عظام ،ایجاد بستر مشارکت مستمر و موثر طلاب در جریان سازی بازیها و تقویت محتوای ارزشی تولیدات ،نمایش دستاوردهای استان قم در حوزه تولید بازیهای رایانه ای،نمایش  حضور تولیدات برتر کشور و ارائه محصولات فرهنگی مناسب وفرهنگسازی و ترویج استفاده صحیح از بازیهای رایانه ای از اهداف نمایشگاه است.
وی ادامه داد: دومین  نمایشگاه استانی شهریور ماه درشهر مشهد برگزارشدونمایشگاه قم سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای  است که بنیاد برگزار می کند.
مینایی به هدف بنیاد از برگزاری نمایشگاههای استانی اشارکردو گفت: جریان سازی مقوله بازیهای رایانه ای در سراسر کشور ،کشف استعدادهای جدیدو شناسایی آنها،شناخت ظرفیتهای کشور در حوزه تولید و نیز فرهنگسازی مد نظر بنیاد است.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای به زمان و مکان برگزاری نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای پرداخت و توضیح داد: این نمایشگاه   16 تا 19 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 20 با مساحت دوهزارو200متر مربع در محل دائمی نمایشگاههای استان قم برگزار می شود.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد:آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای  سه شنبه_ 16 آبان ماه_ ساعت 9 صبح با حضور استاندار ،آیت الله اعرافی وجمعی از مدیران فرهنگی استان برگزار می شود.
وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به همراه  استانداری، شهرداری، اداره کل صنعت و معادن، مرکز صداو سیما، آموزش و پرورش ،مرکزمخابرات استان قم ، انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان و دانشگاه مجازی جامعه المصطفی العالمیه در برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای مشارکت می کنند.
مینایی توانمندی های استان قم با حضور شرکتهای تولید کننده استان، مرکز رشد دانشگاه قم و ...، تولیدات با حضور 17 شرکت برتر تولید و توزیع بازیهای رایانه ای کشور، خانواده با برگزاری کارگاه تست شخصیت و مشاوره به خانواده ها، مسابقات ، بازی و سرگرمی با بهره مندی از بازیهای ایرانی برتر ،ارایه تجهیزات نوین بازی همچون بازیهای سه بعدی و بازیهای حرکتی،بازیهای غیر رایانه ای، دین فرهنگ بازی با طراحی فراخوان تولید بازی های اسلامی وبازی پنهان با هدف تبیین جنگ نرم و فرصتها و تهدیدها  رااز جمله بخش های نمایشگاه عنوان کرد.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای همایش تخصصی بازی های رایانه ای با عنوان اخلاق در بازی، رسانه بازی و تبلیغ دینی و حوزویان و بازی های رایانه ای، فروش جدیدترین کتب، فیلمهای ترجمه و تالیفی بنیاد، معرفی دستاوردهای انستیتو ملی بازیسازی و مرکز رشد بازیسازی و معرفی رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی بازیسازی را از برنامه های همایش تخصصی گیم سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای دانست.
نشست خبری سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای با حضور دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی قم و جمعی از مسوولان فرهنگی این استان در قم برگزار شد.