11 بازی رایانه ای با محتوای دینی تولید می شود

قم- مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: 11 بازی رایانه ای با محتوای ارزشی و دینی، امسال در کشور تولید می شود.
به گفته وی، ایران در تولید این بازی ها اکنون رتبه اول را در سطح کشورهای جهان اسلام و مقام پنجم را در سطح کشورهای آسیایی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قم پس از تهران دومین استان فعال در عرصه تولید بازی های رایانه ای در کشور است، گفت: 16 موسسه در سطح استان در این زمینه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: بازی های رایانه ای، یک رسانه فرهنگی و پرهیجان برای نسل جوان است و این رسانه ظرفیت بالایی د رهدایت افکار و مسایل فرهنگی جامعه دارد.

مینایی با اشاره به اینکه این بازی ها مخاطبان بسیار زیادی در میان قشر جوان و نوجوان دارد، گفت: تاکنون غرب فرهنگ سکولار خود را در قالب این بازی های وارداتی به جوامع وارد می کرد تا از این طریق محتوای نامناسب آن به مخاطبان منتقل شود.

وی بازی های رایانه ای را راهی برای ورود جنگ نرم به خانه و خانواده های ایرانی دانست و افزود: متولیان در این امر وظیفه مدیریت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را بر عهده دارند.

وی گفت: توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تولید این بازی ها در دستور کار قرار گرفته است.

مینایی خاطرنشان کرد: استان قم ظرفیت بالایی در تامین محتواهای دینی، ارزشی و انقلابی تولید بازی های رایانه ای دارد که این هدف در پرتو همکاری گسترده با مراکز علمی و حوزه های علمیه حاصل می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه به برگزاری نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای در قم اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در 50 غرفه در زمینی به مساحت دوهزار و 500 متر برگزار می شود و فعالان این عرصه از استان های کشور تولیدات خود را در آن به نمایش می گذارند.

نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای از 16 تا 19 آبان ماه امسال در قم برگزار می شود.ک/3
/7402/ 550/
انتهای پیام /*