چرخه اقتصادی صنعت گیم با برپایی نمایشگاه‌های استانی شکل می‌گیرد

رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای استانی عاملی مهم در تبادل اطلاعات بین مخاطبان و تولید کنندگان در نقاط مختلف کشور است.
 به گزارش معاونت بنیاد ملی بازی های ریانه ای، سید ضیاء هاشمی به برگزاری نمایشگاه گیم در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود: بازی های رایانه ای به دلیل جذابیت و فضای فانتزی توانسته تا در بین مخاطبان گیم کشور جایگاه خوبی را کسب کند.
وی نمایشگاه های بازی های رایانه ای را یک رسانه برای ایجاد ارتباط بین مخاطب و محصول دانست و ادامه داد: جاذبه اقتصادی و بهره مندی از تخفیف عامل مهم در جذب مخاطبان به نمایشگاه های گیم است.
رییس موسسه مطالعات و تحقیقات دانشکده علوم اجتماعی معرفی محصولات گیم و تنوع در انتخاب بازی رایانه ای در نمایشگاه استانی عنصر مهم در شناخت بازی مناسب دانست و گفت: نمایشگاه های گیم باید به دست افرادی که  مدیر و مدبر و آشنا به نیاز مخاطب هستند، برگزار شود.
هاشمی به شناسایی نخبگان در عرصه گیم اشاره کرد و توضیح داد: با حضور شرکت های بازی ساز در نمایشگاه و نخبگان گیم می توان از فرصت پیش آمده برای تبادل نظر و برقراری ارتباط دو سو بهره گرفت.
استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، برگزاری نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای را یک رویداد فرهنگی دانست و گفت: با برگزاری چنین نمایشگاه های می توان عدالت توزیع و معرفی محصولات جدیدگیم را در نقاط مختلف کشور برقرار کرد.
هاشمی به رده بندی سنی بازی های رایانه ای  در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی عرصه گیم کشور می تواند با اعتماد سازی در بین مخاطبان گیم، آنها را از آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای دور کند.