بازی های رایانه ای، مهارت ذهنی کودکان را افزایش می‌دهد

بازی های رایانه ای جزو پرطرفدارترین بازی ها در دنیا هستند و تقریبا همه از مضرات آن آگاهاند، اما کم تر کسی می‌داند که این بازی ها به برخی سالمندان و کودکان توصیه می‌شود.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اگر والدین به گروه سنی مناسب بازی های رایانه ای و تعداد ساعاتی که کودک با آن بازی می‌کند توجه داشته باشند این بازی ها نه تنها مضر نیست بلکه به کودکان در کسب انواع مهارت های شناختی کمک می‌کند.
رزمینا(روانشناس) ضمن بیان این نکته اضافه کرد ازآن جا که کودک به هنگام بازی با رایانه باید در لحظه حواس خود را به چند متحرک معطوف کند، قدرت تمرکزش بالا رفته و حافظه اش تقویت می‌شود.
به همین دلیل این دست بازی ها بیشترین فایده را برای کودکان پیش فعال و اوتیسمی که مشکل عدم تمرکز هم دارند به ارمغان می‌آورد.
وی ادامه داد: حتی در سالمندانی که آلزایمر خفیف دارند، بازی های رایانه ای به جهت جلوگیری از پیشروی این بیماری توصیه شده است.
رزمینا خاطر نشان کرد: این نکات مثبت هنگامی اثرگذار است که کودک بیش از دو تا سه ساعت در روز مشغول بازی نباشد.
از آنجا که بازی های رایانه ای از عوامل عدم تحرک و سپس چاقی کودکان هستند باید به شدت بر تعداد ساعت بازی کودک حساس بود.
رزمینا در پایان از اقدامات مرکز رسانه های دیجیتال ک بازی های رایانه ای را بین گروه های سنی مختلف به رقابت می‌گذارد یاد کرد و آنرا اقدامی در جهت کنترل کردن این بازی ها و تحرک بخشیدن به کاربران دانست.
گفتنی است، لذت این قبیل بازی ها باعث شده است که علاوه بر کودکان و نوجوانان بزرگترها نیز به این وادی کشیده شوند همین امر باعث می‌شود که کودکان به خاطر زیاد بازی کردن با رایانه سرزنش نشوند و با خیال راحت مدت ها به بازی ادامه دهند، بنابراین بهتر است مضرات بازی های رایانه ای هم چون فوایدش جدی گرفته شود./ز