بازی رایانه‌ای شتاب در شهر رونمایی می‌شود

بازی رایانه‌ای"شتاب در شهر" که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت آروین تک تولید شده است، با حضور مدیرعامل این بنیاد در اهواز رونمایی می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این مراسم رونمایی با حضور دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان و حجت الاسلام لطف الله سپهر مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از مسوولان فرهنگی استان خوزستان و علاقه مندان به صنعت گیم در اهواز برگزار می‌شود.
بازی رایانه ای شتاب در شهر، یک بازی ماشین سواری از نوع open-world racing است که با توجه به دارا بودن محیط بازی ایرانی توانسته مورد توجه بسیاری از کاربران حرفه ای و غیر حرفه ای قرارگیرد. 
بسیاری از سایت های ایرانی از این بازی با نام های مختلف از جمله "نید فور اسپید ایرانی" ، "ریسینگ ایران" ، "GTA ایرانی" و ... استفاده کردند.  انتشار این بازی توسط شرکت سرزمین رایانه انجام شده است.
شروع مراحل پیش تولید بازی از اوایل سال 86 بوده و  در سال 87 نسخه اولیه و دموی بازی تولید شده است. نسخه نهایی بازی شتاب در شهر درپاییز سال 1390 توسط شرکت سازنده تهیه شده است .
تمام بخش های بازی از جمله موتور بازی، نقشه بازی ، طراحی اشیاء، موسیقی ها و... توسط شرکت آروین تک تولید شده و لایسنس خود شرکت است؛ کاربران می توانند بازی را با یک ماشین مدل پایین و در نقطه ای از شهر شروع کنند و در شهر و محیط بازی  آزادانه رانندگی کنند؛ این بازی  فاقد مسیر از پیش تعیین شده است .
گرافیک بازی قابل تنظیم در پنچ حالت "ضعیف"، "معمولی"، "خوب"، "نهایی" و یا "سفارشی" است که سبب می شود بازی دسته گسترده ای از سیستم های رایانه ای مخاطبان را پوشش دهد. همچنین کاربران می تواند بازی را در سه سطح "آسان" ،"متوسط" و"سخت"  بازی کنند که این موضوع سبب جذابیت بازی برای تمام گروه های سنی می شود.
نقشه بازی شامل فضای شبیه سازی شده به وسعت 100 کیلومتر مربع شهری و برون شهری به همراه سه پیست مسابقه و بیش از ده ها مرحله جذاب دیگر از جمله سرعت عمل ، مسابقات پرش ارتفاع و زمان، مسابقات رالی خیابانی و ... است.
همچنین پایانه بازی امکان خرید و فروش ماشین ، تعمیر، تعویض قطعات، اسپورت کردن، تعویض رنگ و ...  را به کاربران می دهد.